עיברית שפה קשה - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • מישהי יודעת מה החוקים לגבי פתח- קמץ?
    מתי שמים פתח ומתי קמץ?
    אוף, חשבתי שאני יודעת עיברית לא רע, אבל הילדה שלי, עם השיעורי בית שלה מוכיחה לי אחרת.
    היא צריכה לצייר ציור עם הצליל a, אבל חלון אחד מצויין פתח וחלון אחר מצוייר קמץ.
    היא לא מתבקשה במפורש להבדיל בין השניים, אבל לי זה מציק.
    אין לי מושג מתי זה ומתי אחר.
    וזה רק שבועיים ראשונים של כתה א׳. מה יהיה?

    __________________________________________________________________

14 תגובות
עמוד 1
  • כדי לדעת לנקד צריך ללמוד את החוקים. זה קשור איכשהו לחלוקת המילה להברות ואז צריך לבדוק מה פתוח ומה סגור ומה במילעיל ומה במילרע. אני שכחתי את כל הכללים, אבל אולי יש כאן בנות שזוכרות.
  • גם אני בדיוק עכשיו מול זה לא מבינה מתי זה ומתי אחר.....

  • הם לא אמורים לדעת את Zה בכיתה א
    אז שזה לא יטריד אותך





  • אני אנסה להסביר כאן
    יש תנועות גדולות ויש קטנות
    קמץ למשל זו גדולה ופתח זו קטנה

    כמו שצירי גדולה וסגול קטנה

    כדי לדעת איך לנקד יש שני מאפיינים שצריך לברר- קודם כל לחלק להברות, שנית האם ההברה מוטעמת או לא( האם היא במלעל או מלרע למשל בוקר או בוקר (רועה בקר) , פתוחה או סגורה (למשל הגר ה/ גר..אז ה פתוחה וגר סגורה)
    עכשיו להצליב- אם ההברה בלתי מוטעמת ופתוחה היא תנוקד בתנועה גדולה למשל קמץ
    אם בלתי מוטעמת וסגורה אז תנוקד בתנועה קטנה למשל פתח

    מוטעמת ופתוחה תנוקד בגדולה
    ומוטעמת סגורה גם בגדולה
    מקווה שכתבתי מובן
    כמובן יש עוד כל מיני חריגות ונספחים..אבל בעקרון אלא החוקים

    עכשיו קחי את המילה שרצית לדעת חלקי להברות, חפשי היכן ההטעמה והאם ההברה פתוחה או סגורה ותדעי כיצד לנקד
  • תודה לירונועם, גם אותי זה הטריד.


  • טוב ,כנראה שאני אצטרך לבוא לשיעורים יחד עם איתמר כדי לעזור לו בשיעורי בית ,אין לי מושג מה ואיך מנקדים . למדתי בארץ רק בתיכון והשיעור שהכי שיעמם אותי זה היה לשון ...ככה שלא למדתי שם כלום .
  • הנה דוגמה לדברים שאני לא מתאמצת ללמוד...
    האם זה מה שיעזור לה לקרוא?
    האם זה מה שיעזור לה לכתוב?
    מכאן החשיבות שאני רוכשת לעניין...

    יש המון דברים לא חשובים בעבודה שלי שאני צריכה לדעת. אז אני יודעת, אבל זה עדיין לא אומר שאני חושבת שזה חשוב. היחס שלי לחוקי דקדוק הוא דומה...
  • האמת שאם היא לא התבקשה לא הייתי מוטרדת מזה יותר מדי....

    אופק דין לימד את עצמו לקרוא ללא ניקוד בכלל... זה לא מה שמנע ממנו

    לירונועם - תודה על ההסבר
  • לירון תודה!
    לא מדאיג אותי ילדה בכיתה א׳ לא יודעת את זה. מדאיג אותי שאשה בת 31 עם תואר אקדמאי לא יודעת את זה
  • כן יש לזה כול מיני כלליה
    בגדול אני יכולה להגיד לך שממש לא נשראה לי שילדים בכיתה א אמורים לדעת את זה.......

    אני גם ממש מתקשה בשפה העברית-היא שפה מאוד קשה בדקדוק שלהץץהאנגלית הרבה יותר קלה וגם אני תמיד הרגשתי שיש לי פטור כי אני לא ילידת הארץ....
    האמת מעניין איך עברתי את הבגרות בדקדוק!!
  • בודדים האנשים שיודעים לנקד.
    בעיקר מורות לחינוך מיוחד.
    אין צורך ולא מלמדים את זה אף פעם.

    היא צריכה לדעת ששני הסימנים- פתח וקמץ- יוצרים את צליל a.

    אם את רוצה העשרה לעצמך- בכיף, אבל אל תסבכי אותה עם זה


  • הערת אגב - למדנו את זה בתיכון. איזה שעות מבוזבזות של לימודים! אני לא זוכרת כלום
  • כן ברור שההעשרה הזו היא לאמהות..ילדים קטנים ממש לא אמורים לדעת זאת
    ואכן אני יודעת את החוקים עקב הלימודים לחינוך המיוחד...קיבלתי פטור חלקי בלשון בבחינות הסף ללימודים במכללה ...אבל בכל זאת את זה כן למדנו
    אגב עד היום אני כותבת לתלמידים על הלוח בניקוד חלקי
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה