אני חושבת שבכל עבודה צריך לפעמים לחיות עם חוסר שביעות של הלקוח, הבוס, המערכת... ככה זה בחיים- גם במשפחה שלך לפעמים ההורים שלך לא יהיו מרוצים ממך, לפעמים הבעל, לפעמים הילדים- סוווו? זה לא אומר שאת לא בסדר, רק שיש מקום לתיאום ציפיות.
אם את אוהבת את מה שאת עושה- הכוח והגבולות זה דבר שצריך להתחזק מבפנים.
הצורך שיהיו מרוצים מהשירות שאת נותנת הוא טבעי ומובן, אבל צריך לעבוד על עצמך ולהחליט שזה לא הכוח המניע!!
תראי, אני לא אומרת שזה לא משפיע- יש לי גן שאני מעבירה בו חוגים שנתיים החלטתי שאני לא אחזור כי הזילזול מהצוות כל כך גדול- הם בפירוש תופסים אותי כגימיק שיווקי למשוך הורים לגן במקום לראות בי כחלק תומך מקצועית בצוות- נטו בייביסיטר וזמן למנוחת הצוות, זה מעליב. ויש גנים להבדיל, שהגננת מבקשת שאעביר את החוג ליום אחר כי השבוע היא לא נמצאת וחשוב לה להיות נוכחת בשיעורים שלי- ללמוד ממני ולראות את תפקוד הילדים בחוג.
זה נכון שמשהו באינטראקציה סביב החינוך הוא חולה כמו שאמרה אחת ויחידה ועם זה אני מסכימה, אבל יכולים להיות לזה כמה פתרונות:
הראשון- והוא אולי החשוב ביותר- הוא ללמוד לזהות את ההורים שאת היית רוצה שיהיו בגן כשאת פותחת הרשמה. את לא חייבת לקבל כל אחד, זה היתרון המשמעותי שלך בשוק פרטי. את קובעת מול מי את עובדת!!
השני- הוא קביעת גבולות מול ההורים- גם בתחילת שנה, אבל גם לאורך השנה- מה לעשות, אל תקחי את זה ללב- כמו שאת מסבירה לילדים לפעמים צריך להסביר להורים. למצוא את הדרך שקל לך לעשות את זה: אולי לא שיחות פנים מול פנים אלא מיילים/אסמסים קולקטיבים/אישיים בהתאם למצב..אולי להגדיר שעות שבהן את זמינה לשיחות טלפון/פגישות. לא בכל יום, לא בכל מצב.. את בן אדם וזה לגיטימי..
ודבר שלישי- אלו דברים שבאים עם הניסיון, מכל דבר לומדים! טעות שעשית בשנה הראשונה לא תעשי בשניה, וזו שתעשי בשניה לא תעשי בשלישית, ואחרי 7 שנים- הכל כבר יהיה לך הרבה יותר ברור.. זה תהליך טבעי ובלתי אפשרי לצפות מעצמך לדלג על התהליך של הלמידה של איך מנהלים עסק, ושירות הוא חלק מלתת עסק.
אם זה חלום חייך לא הייתי וותרת כל כך בקלות....