צריכה עצה מאימהות מנוסות - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • יונתן מאז שהיה קטן אף פעם לא נטה לשתף.
    תמיד היה צריך לחלוב אותו למידע - כשאני שואלת אותו איך היה בגן הוא אומר לי "כיף" שאני שואלת אותו מה הגננת אמרה או אם מי הוא שיחק הוא עונה שהוא לא זוכר (למרות שיש לו זיכרון חבל על הזמן).

    זה פחות מטריד אותי, מה שמטריד אותי זה שהוא לא משתף בנושאים שמטרידים/מפריעים לו ואני לא יודעת איך לעזור לו.

    למשל - בסופ"ש הוא נכנס לסרטים ועשה סצנות בגלל משהו שאם היה משתף היינו יכול להסביר לו שלא קרה שום דבר. אחרי שהבנו בדיעבד ממה הסרטים הסברנו לו והוא נרגע בשנייה.
    כמובן שגם אמרתי לו שחבל שהוא לא שיתף קודם, כי היינו יכולים לעזור לו. וגם אני חופרת לו ביום יום שכדאי לו להתייעץ איתי או עם אבא שלו לפעמים כי יש דברים שאנחנו יכולים לעזור לו בהם גם אם הוא לא חושב שנוכל לעזור לו בהם.

    וד"א במקרה הסצנה בסופ"ש גם ניסיתי לדובב אותו שאלתי אם משהו קרה אם משהו מטריד אותו או אם מישהו פגע בו והוא לא אמר לי כלום.

    איך אני גורמת לו להפתח?

    יעל, אמא של יונתן ואיתמר
11 תגובות
עמוד 1
  • אם תגלי - ספרי לי כי אני בדיוק באותה סירה
  • שיטה שעובדת אצלנו היא בערב לפני השינה אני מספרת איך עבר עלי היום, מה הפריע מה היה נחמד, אם החצי נמצא גם הוא מספר ואז הבנות.
    בהתחלה הכל היה כייף, אחרי תקופה הגדולה הבינה את הפרנציפ והתחילה לשתף ביותר דברים, ועכשיו היא מספרת על דברים גם בלי לחכות לשיחה שלנו בערב, זה עדיין לא ברמה שהייתי רוצה אבל יש שיפור מדהים.


  • גם אצלי יש בעיה דומה.
    הגדול שלי גם לא הכי משתף...
    עונה על כל שאלה במילה אחת, בכן ובלא.
    לאחרונה חל שיפור ניכר... ובכל זאת...

    אם אני זוכרת נכון, ליונתן יש או היו בעיות דיבור נכון (היה צריך קלינאית תקשורת וכו)?
    כי אני חושבת שזו בעיה שמאפיינת בעיקר ילדים כאלה
    שהחלק המילולי אצלם לא הולך חלק... לא הכי זורם...

    יש פה גם עניין של אופי. יש ילדים שלא כל כך אוהבים לשתף...
    כמו מבוגרים שלא אוהבים לשתף...

    אני חושבת שהכי חשוב להקנות לילד תחושת ביטחון. לא ללחוץ עליו לשתף, אלא תמיד לומר לחזק ולהעצים אותו ולומר לו שאמא ואבא מאוד אוהבים ומגנים וחשוב שאם משהו מפריע לו שישתף ויתייעץ, ואמא ובאבא יעזרו ויקלו.

    אולי גם כדאי להפנות את השאלה לשרון שמש
    "...אמא שרה לבן בלילה... אמא כאן לידך כל הזמן..."

  • אני לא יודעת אם אני מנוסה...אבל יש לי ילדה שלא משתפת...
    ובהחלט מסכימה עם שיר שאצלנו לפחות זה קשור לשפה שטעונה שיפור

  • גם לאביגיל הקטע הוורבלי בעייתי. אולי זה באמת קשור. נקווה שעם הגיל זה ישתפר

    __________________________________________________________________

  • אני ממליצה על הספר הזה בהקשרים שונים אבל הוא באמת מעולה- איך לדבר כך שהילדים יקשיבו ולהקשיב כך שהילדים ידברו.
    הוא נוגע גם בנושא של שיתוף.
    העקרון הוא לדעת באיזה אופן לשאול שאלות.
    שאלות שהתשובה עליהן מסתכמת בכן לא יענו בדרך כלל בכן ולא...
    באת חשוב לשתף אותם מהיום שלך ואז הם לומדים לשתף,אבל תנסי גם לשאול שאלות ממוקדות יותר,נגיד במקום עם מי שיחקת היום,במה הכי נהנית לשחק היום?כשהוא עונה נגיד-בחצר,את עונה-באמת?נשמע כייף לבלות בחצר!מי עוד היה שם? וכן הלאה....
  • אני גם בדיוק רציתי להמליץ על הספר ששושה המליצה.
    מעבר לכך , תנסי באמת לאמץ מנהג כמו לדבר בארוחת ערב, או סתם בערב
    , לדובב על ידי שאלות שהתשובות לא סתומות (כן ולא) למשל - כל אחד מספר דבר נחמד שקרה לו היום ודבר שהיה לו פחות נחמד או עצוב.
  • אני כמו אימא ויותר
    פייס: ortal_hori


  • אני גם וגם גם
    1. יש לנו זמן של שיתופים אחרי סיפור בחושך, לפני השינה.
    2. גם אצלי יש בעיה עם הבכור- אגב, אין לו בעיית שפה אבל הוא פשוט כמו הרבה ילדים אחרים חי את הכאן והעכשיו- ולכן כשהוא עונה "כיף" זה בגלל שעכשיו כיף. אין לזה שום קשר למה שהיה בגן. עם הקטן אין בעיה כזו בכלל, מה שכן- לפעמים הוא משתף ואני לא מבינה שהוא שיתף ורק אחרי שאני מדברת עם הגננת אני מבינה שמה שהוא שילב בשיחה בעצם היה שיתוף של מה שקרה בגן. לפעמים השיתוף הוא עקיף. תקשורת טובה עם גננת מאוד עוזרת לפעמים להבין שהילד שלך דווקא כן שיתף- בדרכו
    3. יש עוד ספר שלא מיועד להורים אלא לילדים ונקרא "ספר הרגשות" של לילך משהו..- זה נשמע הכי פסיכולוגיה בגרוש- אבל עם הבן שלי זה עבד! פעם הוא לא שיתף בכלל, ואחרי שקראנו את הספר הזה כמה פעמים הוא פשוט התרגל לשתף. היום אנחנו לא צריכים את הספר. זה על ילד שמספר "לפעמים אני כועס כש..." "לפעמים אני עצוב כש...." ובכל דף אחרי שאת מקריאה, את יכולה לשאול אותו מתי הוא עצוב לפעמים או קודם לספר לו מתי את עצובה ואז לשתף. את לא מאמינה מה זה מוציא מהם...
  • מנסיוני המר... לאור חוויה לא נעימה שחווינו שנה שעברה (למעשה שגל חוותה אבל לא שיתפה אותנו...) הפקנו לקחים ואימצנו בחום את השיטה שאמא ויותר הציעה וברור שהשינוי לא קרה ביום אחד אבל חל שיפור עצום!!
    לא לוותר ולא להסתפק עם תשובה של "כייף" "בסדר" "לא זוכרת" וכדומה, אלא ממש ממש לחפור וגם לשתוף אותו על "חוויות" מהיום שלך... כדי שזה יהיה דו-כיווני.

    בהצלחה!!

    [
  • אמא ויותר - השיטה שלכם נשמעת מעולה! הייתי מאמצת אותה

    אופק דין חופר ומספר הכל!!!

    אבל רום אופיר לא היתה מספרת כלום וזה בהחלט היה בגלל הקושי השפתי.

    עכשיו חל שיפור אבל זה לא ברמה שמתאימה לגיל כי זה עדיין לא ביכולת שלה וגם פחות באופי (שנובע מהקושי).

    תנסו את השיטה של אמא ויותר, שתפו אותו ותראו אם הוא משתף חזרה
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה