פנינה
,
לא... לא נראה טוב.
ירין אמר לך גם במילים וגם באמצעי לא וורבאלי - שלא טוב לו בגן.
ה - 22 לחודש זה עוד שבועיים בדיוק - אני שמחה שקבעתן, ומקווה שתצאי מהפגישה איתה לדרך טובה יותר.
עם זאת, שבועיים זה הרבה זמן כדי לתת לילד ללכת למקום שכ"כ הוא טורח להדגיש שלא טוב לו שם...
תראי פנינה, אני חושבת שאם המצב הוא כזה שבו בכל רגע נתון ירין אומר בכל אמצעי שיש לו שלא טוב לו במסגרת אליה הוא הולך -
זה לא ממש משנה למה לא טוב לו - אם באמת מציקים לו, אם הוא "סתם" רוצה להישאר בבית איתך, אם זה בגלל "הגישה שלכם" (כפי שטענה הגננת, ואת האמת?... אני לא מבינה מה זה אומר בכלל "הכל בגישה שלכם"... זו נשמעת לי התחמקות מהתמודדות עם קושי שמביע ילד) - ברגע שילד מביע קושי ומצוקה ברמה כזו, יש צורך להתייחס לקושי ולמצוקה, באופן חד משמעי, ובלי להתייחס כרגע לסיבות השונות.
אז מה לעשות?...
לא הייתי שולחת אותו לגן לבד, אלא הייתי מבקשת את רשותו ואישורו להגיע איתו לגן, להיות איתו: "ירין, אני רוצה לבוא איתך לגן היום, אני מבינה שלא טוב לך בגן, והייתי רוצה לבוא להיות איתך כדי לראות אם יותר טוב לך כשאני נמצאת, ואולי נוכל לפתור ביחד את מה שלא טוב לך, כדי שאחר כך, כשאני לא אוכל להיות איתך - תדע מה לעשות כדי שיהיה לך יותר טוב בגן".
פשוט ככה. להסביר לו ברמה ההגיונית, הריאלית והשקופה ביותר.
כמובן, שכך תוכלי גם לצפות באופן ישיר על מה שבאמת קורה בגן, אולי על התנהלות הגננת, על אופי ותדירות הקשרים החברתיים שהוא יוצר, על התנהגותו במפגשים ובפינות המשחק, ועוד.
כך תוכלי גם להגיע מוכנה ויודעת יותר לפגישה ב - 22 לחודש, תוכלי לספר לפסיכולוגית ממקור ראשון ומתוך צפייה, ולא רק מתוך השערות.
זה מה שאני הייתי עושה, ואם לא היום, אז ביום א'.
עדכני אותי
שרון שמש
M.Sc
פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T
www.sh-cbt.co.il