הי שרוני - בבקשה יעוץ - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • מה שלומך? איך אור?

    תקשיבי אני צריכה עיצה / הנחייה בבקשה:
    ירין מאז ומתמיד היה ילד מלא בטחון, מסתגל בקלות וחייכן.
    עד גיל שנתיים היה בבית ואז נכנס לגן - בשיא הקלות והאושר.שום קשיי הסתגלות .
    הילד פרח!
    השנה התחיל גן עיריה,והילד נכנס לגן באותו אושר ובטחון שהיה מתאים לו , למרות שאיפה שהוא ציפינו לקשיים כי בכל זאת - זה גן עיריה,כללים נוקשים יותר, 35 ילידם ...אבל לא, הכל היה תקין .
    לא לאורך זמן.
    בהתחלה היה טוען שאף אחד לא משחק איתו .ושמציקים לו- מרביצים לו- דוחפים אותו.
    בשיחה עם הגננת - היא טענה שהכל ורוד ומצוין ושהכל בגישה שלנו . אם נדאג לשדר שהגן מושלם ושזה גן טוב- כך הילד ירגיש.
    אני מבינה את ההגיון בזה , ולמרות שהרגשתי שהמקור לא טמון בגישה שלנו ,
    ניסינו את כל מה שאני רואה לנכון לשפר לו את התחושה :
    אנחנו כל הזמן אומרים שהגננת מקסימה,וכיף בגן , והזמנו כל פעם ילד אחר. (אפילו פעמיים בשבוע) ואפילו רשמנו אותו לחוג ג'ודו על מנת לשפר לו את הבטחון העצמי.

    אבל כל מה שאני מנסה לעשות כדי להרים אותו , לא ממש עוזר בצורה מהותית ,כי הילד הולך ומאבד את הבטחון , הילד מראה יותר ויותר התנגדות ללכת לגן , עד שהוא אומר " לא רוצה ללכתל שם יותר ולא טוב לי ותזמינו מישהו שישמור עלי בבית"

    הטענות שלו שהוא יתגעגע אלינו והכי טוב לו בבית ושהוא לא רוצה להשאר בלעדינו.
    זו הסיבה שהוא גם לא רוצה ללכת לחוג ג'ודו . כי אבא צריך לחכות בחוץ והוא לא רוצה להיות בלעדינו .
    שתביני שעד היום , בגיל 4+ הילד נשאר בגן תמיד רק עד 2 , ופתאום הוא בא ביציאה של "לא תשאירו אותי בצהרון, נכון??"
    וזה מציק לי נורא כי אני אוטוטו אתחיל לעבוד וכן אשאיר אותו בצהרון .
    אני מרגישה שלא רק שאני לא מצליחה לעזור לילד שלי לצאת מהמצוקה שלו ,אני גם אעמיד אותו במצב שיהיה לו קשה להתמודד (הצהרון) - במקום להקל , אני אקשה .

    אתמול בבוקר התקשרה אלי אמא מהגן ואמרה שלא נעים לה להעכיר לי את היום אבל היא ראתה את ירין בגן בוכה בהסטריה - לבד! לא נגשו אליו!
    כואב לי עליו!
    וכמה פעמים הזכרתי לגננת שאני רוצה להפגש עם הפסיכולוגית , ונראה שלי שתגמר השנה לפני שאקבל יעוץ
4 תגובות
עמוד 1
  • היי מאמי ,
    אני מעריכה את זה שפירטת וסיפרת את כל מהלך העניינים בגן עד עכשיו.
    נשמע בהחלט שהוא זקוק לסוג של עזרה. לא יודעת לומר לך מכאן איזו עזרה בדיוק, אבל אמירות מסוג של: "לא רוצה ללכתל שם יותר ולא טוב לי ותזמינו מישהו שישמור עלי בבית", וזה שהחברה מצאה לנכון להתקשר אלייך במיוחד כדי לומר לך שראתה את ירין "בוכה בהיסטריה" בגן, בהחלט יכולים להעיד על סוג של קושי שהוא מתמודד עמו.
    גם זה שהוא מתקשה להפרד מכם וש"הכי טוב לו בבית" - מעידים על כך.
    יקירתי,
    גם אני לא מאמינה שהוא בוכה כל היום ולא מוצא חברים לשחק איתם כל היום.
    מצד שני, אם הוא היה באמת בוכה כל היום ונמצא לבדו ללא חברים - המצב היה באמת גרוע... ולכן לדעתי, טוב 'לתפוס' את זה כעת, כאשר המצב לא באמת באמת עד כדי כך גרוע...
    ויכול להיות שהגננת קצת אדישה למצוקה, כי היא באמת לא "זועקת לשמיים".
    בתפיסתי, תמיד עדיף לעצור מצוקה כשהיא עוד קטנה, מאשר להפעיל מערך שלם של כיבוי אש כאשר כבר מתפרצת שריפה.
    לכן, אני לגמרי הולכת עם תחושותייך כאמא, כשאת אומרת: "לא טוב לילד שלי".
    מה לעשות?
    בכל עיר/מועצה בארץ קיים מערך שנקרא: שפ"י = שירות פסיכולוגי ייעוצי.
    בתוך שפ"י קיימים ה-שפ"חים = שירות פסיכולוגי חינוכי (תחנות), שתפקידו לתת מענה לנמצאים במערכת החינוך, מגיל גן ועד סוף 12 שנ"ל.
    אני ממליצה שתפני לתחנה באיזור מגוריכם, ותבקשי להתייעץ עם הפסיכולוג/ית החינוכי/ת המלווה את הגן של ירין. את יכולה לספר בקצרה על הבעיות, על מה שאת רואה, ושניסית לערב את הגננת, בינתיים ללא מענה שלה לבקשתך להתייעץ עם פסיכולוג הגן.
    אני מאמינה שבפניה ישירה שלך לתחנת השפ"ח, תקבלי מענה.
    רשימת תחנות השפ"ח בארץ:
    http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Shefi/gapim/psychology/tachanot/

    בהצלחה יקירתי, אשמח אם תעדכני

    שרון שמש
    M.Sc
    פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T

    www.sh-cbt.co.il
  • תודה יקירתי
  • לעדכון , היום ירין קם בוקר , ישב מכונס בעצמו ולשאלתינו - מה קרה?
    הוא חושב איך לא ילך לגן
    ואז היהלו רעיון , הוא הלך וצייר גן ועשה עליו איקס שחור גדול.
    וביקש שנכתוב שם שירין לא הולך לגן.
    בהתחלה לא רצינו לכתוב .מצד שני , אנחנו צריכים לתת לגיטימציה לרגשות שליליים גם . גם אם לא מוצא חן בעינינו.

    קיצ, המצב ממש לא נראה טוב . הילד ממש השתנה לי
  • פנינה ,
    לא... לא נראה טוב.
    ירין אמר לך גם במילים וגם באמצעי לא וורבאלי - שלא טוב לו בגן.

    ה - 22 לחודש זה עוד שבועיים בדיוק - אני שמחה שקבעתן, ומקווה שתצאי מהפגישה איתה לדרך טובה יותר.
    עם זאת, שבועיים זה הרבה זמן כדי לתת לילד ללכת למקום שכ"כ הוא טורח להדגיש שלא טוב לו שם...

    תראי פנינה, אני חושבת שאם המצב הוא כזה שבו בכל רגע נתון ירין אומר בכל אמצעי שיש לו שלא טוב לו במסגרת אליה הוא הולך -
    זה לא ממש משנה למה לא טוב לו - אם באמת מציקים לו, אם הוא "סתם" רוצה להישאר בבית איתך, אם זה בגלל "הגישה שלכם" (כפי שטענה הגננת, ואת האמת?... אני לא מבינה מה זה אומר בכלל "הכל בגישה שלכם"... זו נשמעת לי התחמקות מהתמודדות עם קושי שמביע ילד) - ברגע שילד מביע קושי ומצוקה ברמה כזו, יש צורך להתייחס לקושי ולמצוקה, באופן חד משמעי, ובלי להתייחס כרגע לסיבות השונות.

    אז מה לעשות?...
    לא הייתי שולחת אותו לגן לבד, אלא הייתי מבקשת את רשותו ואישורו להגיע איתו לגן, להיות איתו: "ירין, אני רוצה לבוא איתך לגן היום, אני מבינה שלא טוב לך בגן, והייתי רוצה לבוא להיות איתך כדי לראות אם יותר טוב לך כשאני נמצאת, ואולי נוכל לפתור ביחד את מה שלא טוב לך, כדי שאחר כך, כשאני לא אוכל להיות איתך - תדע מה לעשות כדי שיהיה לך יותר טוב בגן".
    פשוט ככה. להסביר לו ברמה ההגיונית, הריאלית והשקופה ביותר.
    כמובן, שכך תוכלי גם לצפות באופן ישיר על מה שבאמת קורה בגן, אולי על התנהלות הגננת, על אופי ותדירות הקשרים החברתיים שהוא יוצר, על התנהגותו במפגשים ובפינות המשחק, ועוד.
    כך תוכלי גם להגיע מוכנה ויודעת יותר לפגישה ב - 22 לחודש, תוכלי לספר לפסיכולוגית ממקור ראשון ומתוך צפייה, ולא רק מתוך השערות.
    זה מה שאני הייתי עושה, ואם לא היום, אז ביום א'.
    עדכני אותי

    שרון שמש
    M.Sc
    פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T

    www.sh-cbt.co.il
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה