היי אור,
קראתי. חייבת לציין שהיה ארוך... ומעניין.
האם היה לך קל לכתוב? לא מבחינת האורך והפירוט, אלא מבחינת התוכן?
האם עצרת לעתים את הכתיבה - וחשבת על הדברים שנכתבו?
האם שמת לב לדברים חוזרים (למשל: בהתנהלות שלכם) תוך כדי הכתיבה?
היה מעניין לשמוע איפה הכתיבה של הדברים פגשה אותך.
אומר לך איפה זה פגש אותי:
קודם כל, שמחתי לב מיד לאהבה הרבה ולנתינה העצומה שלך לליאור.
שמתי לב לרגישות הרבה שלך לליאור, לשימת הלב שלך לכל סימן ורמז מצידה על אי נעימות/הטרדה שהיא חווה.
שמתי לב לרצונך העצום לגונן עליה, להעניק לה את כל מה שביכולתך, ואת כל מה שאין ביכולתך - לתת.
ואולי יקירתי, רק אולי - ואני מזמינה אותך בהחלט לחשוב על זה, ולהמשיך לדון בזה עוד ועוד - אולי זהו רצונך
לרצות אותה, רצון שנובע מחשש גדול שאם לא תעשי כן, היא תתפרץ, תבכה, תשתולל, תתפרץ, ותתאכזב ממך עמוקות...?...
תראי אור, שימי לב למה שאת כותבת פה:
1) "אני מכסה אותו קצת בפוך שלה והיא
מתעצבנת ולא מרשה .אני מסבירה שכל מה ששלה גם שלו.
לא עוזר."
2) "לפני שנכנסים בשער של הכיתה שלה-היא נצמדת לי לרגל ורוצה שאני ארים אותה.
היא לא תיכנס אם לא ארים אותה.נכנסים"
3) "כלום לא עוזר היא מתחילה לבכות אני עולה לקחת אותה.מבקשת ממנה לחלוץ נעליים-
מלחמה עד שבסוף היא חולצת."
4) "אבל אם היינו בבית-היינו מנהלים איתה שוב,
מלחמות-עד שבסוף
היא הייתה מסכימה לאכול קצת וגם אז זה רק "דגנים עם חלב")."
5) "תיכף
והיא מתעקשת-"תכבי עכשיו!".כיביתי."
אור יקירתי - מרב שאת לא רוצה להכנס עם ליאור למלחמות - ובעקבות כך מוותרת לה מראש על כל דבר, שימי לב שמה שקורה, לפי מה שאת בעצמך כותבת:
מה שקורה אלו מלחמות. ליאור כל הזמן נלחמת. שוב ושוב, ושוב.
כי היא יודעת שהיא תשיג. היא לא צריכה לעשות יותר מידי, רק לומר ש"היא לא מסכימה!" בתוספת קצת בכי ואולי צעקה אחת או יותר - והיא מנצחת במלחמות שלה.
ליאור למדה שכך היא יכולה להשיג הכל. ועוד יותר. ועוד קצת.
וזה לא נכון לנהוג כך יקירתי. כי ליאור היא פעוטה בת פחות מ - 3 שנים. ואילו אתם, הוריה כבני 25-30 שנים. ואתם אלו שצריכים לקבוע מה יהיה, איך יהיה, ומתי.
זה מסוכן לתת לפעוטה בת פחות מ - 3 לנהל את מלחמות העולם. וזה מסוכן לתת לאנשים בני 25-30 להיגרר במלחמות העולם אחרי פעוטה בת פחות מ - 3.
את יודעת למה זה מסוכן?
כי זה היפוך תפקידים.
אתם לא נותנים לליאור להישאר פעוטה בת פחות מ - 3, ושמים עליה הרבה הרבה אחריות לחייה, אחריות שהיא בגילה עדיין לא מסוגלת לה.
ואילו אתם?... נגררים אחריה, ולא נותנים לעצמכם להיות המבוגרים שבחבורה. אלו שקובעים: "עכשיו ישנים", "עכשיו אוכלים", "עכשיו הולכים", עכשיו חוזרים", עכשיו עושים", וכו'.
תפקידיכם התהפכו.
ו-לא, את לא מרצה את ליאור.
אתם גורמים לה לבלבול...
שרון שמש
M.Sc
פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T
www.sh-cbt.co.il