היי נועה
,
אני בהחלט "שומעת" את הייאוש שלך, ובהחלט יכולה להבין...
זו לא הפעם הראשונה שאת פונה אלי, לפה, עם הקושי הזה של בנך ושלך, ואפשר לגמרי להרגיש את המצוקה שזה גורם לך - ולו.
הייתי מתעקשת - אם הייתי במקומך - להמשיך לקבל את התשובות מאנשי המקצוע שכבר ראו את בנך, אבחנו אותו וניסו לסייע בעבר.
לא הייתי מסתפקת ב"לא ראתה לנכון להמשיך בדיקות בכיוון של אי הפרעת קשב"... ו"והיא לא ממש ידעה מה להגיד לי"..., ו"לא מטפלים לפני גיל 6", ועוד.
הם אנשי המקצוע שראו את הילד ומכירים אותו - מהם יש לדרוש תשובות.
ו-כן, אני הייתי מתעקשת על זה.
תראי נועה, המושג "לא מקבל סמכות זרה" הוא עדיין משונה מעט בעיני.
ילד שלא מקבל סמכות "זרה", הוא בדר"כ ילד שיש לו קושי בקבלת סמכות
בכלל. הוא בדר"כ ילד שיש לו בעיה עם גבולות, על גבול המרדנות, התנהגות אימפולסיבית מאד, לעתים נטייה להסתכנות והליכה "על הקצה". בקיצור - ילד עם בעיות התנהגות, דומה למה שאת מתארת.
מכיוון שכבר התייעצת עם אנשי המקצוע - בהחלט הייתי חוזרת אליהם, ולא מרפה עד שהייתי מקבלת את ההתייחסות המתאימה למה שאני מתארת בפניהם.
אני לא יודעת אלו שאלות הצגת לפסיכולוגית החינוכית התפתחותית ואין לי שמץ מושג אלו תשובות היא נתנה לך ולמה היא התייחסה בדבריה.
אבל כנראה שלא קיבלת את התשובות להן כיוונת - כי עובדה היא שאת שוב פה, נואשת ומבקשת עזרה
אני לא בטוחה שמכון נוירולוגי לאבחון הפרעות הוא הכתובת המקצועית הדרושה לך כעת (את בכלל מתארת קושי חברתי כלשהו, שמתעורר במסגרת שהיא לא הבית...).
אינני יודעת דרך מי ומה הגעת לפסיכולוגית חינוכית התפתחותית - פרטי? דרך הגן? דרך העירייה? דרך המכון להתפתחות הילד?
אם לא הגעת אליה ולאבחון שנעשה (אני מנחשת - זה היה אבחון לאינטליגנציה ו - I.Q?) דרך המכון להתפתחות הילד, אני ממליצה בהמלצה חמה לפנות למכון להתפתחות הילד ולהתחיל את תהליך האבחון (כמעט) מההתחלה.
נראה לי שאבחון לרמת אינטליגנציה ו - I.Q הוא לא ממש הדבר אותו אתם צריכים.
פני בצורה מסודרת למכון להתפתחות הילד דרך רופא הילדים שלכם. תני להם לעשות עבודתם - בדר"כ זה לוקח קצת זמן - וצאי עם מסקנות ברורות ודרך טיפול מסודרת.
שרון שמש
M.Sc
פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T
www.sh-cbt.co.il