שאלה לגבי הילד השני שלי - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • שרון שלום,

    ראשית עודה לך על העצות המחכימות שאת מחלקת כאן בחינם לכל דורש- הן עצות ששוות זהב, באמת!!!
    יש אצל חיים שלי משהו שקצת מפריע לי ובעלי טוען שאני סתם חוששת והוא ילד פשוט שובב שלוקח לו יותר זמן עד שהוא לומד מה הגבולות שלו.
    אני אנסה להגדיר לך מה מפריע לי:
    נצחיל בזה שבגן הוא נושך.
    חשבתי שכשהוא יגדל ויתחיל לדבר זה יעבור לו.
    זה אכן עבר וחזר שוב, יש לו תקופות שהוא לא נושך בכלל ויש פתאום ימים שהוא מחלק ביסים ככה רציניים כמעט לכל הילדים בגן.
    ניסיתי לאחרונה טקטיקה חדשה: מאחר והוא כל הזמן דואג להזכיר לי שהוא גדול החלטתי ללכת על הכיוון הזה (כמובן בתיאום עם הגננת) שהוא גדול ולא קטן ולכן הוא לא נושך, רק ילדים קטנים נושכים עכשיו חיים גדול והוא לא נושך, בינתיים זה עוזר אבל לא עברו מספיק ימים כדי שאני אראה שזה באמת מצליח.
    הגננת טוענת שהיא ממש רואה שהוא מנסה לשלוט בעצמו, היו פעמים שהוא ממש הצמיד את השפתיים ליד של החבר ובסוף ברגע האחרון הוא תפס את עצמו ולא נשך, כך שיש סיכוי.
    מלבד זאת, אני מנססה להקנות לו דרכי התמודדות אחרים עם דברים שקורים לו עם ילדים אחרים.
    ילד אחר לקח לך משחק? אפשר לבקש ממנו חזרה יפה, אפשר לעשות תור תור, כל אחד משחק בתורו, אפשר לקחת משחק אחר, והכי טוב לגשת לאמא או לגננת ולספר לה אבל בשום פנים ואופן לא להגיב באלימות!!!
    הבעיה היא שאני מרגישה כאילו הכל "עובר מעליו" הוא בכלל לא מקשיב לי, מתעלם ממני, וכאילו לא נכנס כלום.
    זה מתבטא גם בתחומים אחרים, הוא מסוגל לטפס על השולחן למרות שכבר נראה לי מליון פעמים אמרתי לי לא לעלות והורדתי אותו שוב ושוב אחרי שהוא עלה ובכ,ז כאילו לא קרה כלום.
    הוא מאוד אוהב לצייר והוא מבקש ממני הרבה פעמים דפים וצבעים ומדבקות ואני נותנת לו בלי שום בעיה.
    קורה שאני עסוקה לרגע ואז הוא פשוט מטפס, מגיע למדף שעליו הכל נמצא ולוקח לבד, אז בסוף קרה שהוא לקח לורד "ארטליין" כזה וקישקש איתו על הרצפה.
    כשהוא ראה את התוצאות זה ממש אבל ממש לא הפריע לו.
    השבת זה הגיע לשיא, הוא יצא מהמיטה שלו לבד (למרות שכל פעם שהוא יוצא הוא נענש, הוא פשוט לא מליח לעמוד בפיתוי...) פתח את המקרר, הוציא בקבוק זכוכית של מיץ ענבים וניפץ אותו על הרצפה.
    הוא ברגע הראשון קצת נבהל אבל זה לא היה נראה לי שזה במצב שהוא יפחד לעשות את זה שוב.
    אני מרגישה לפעמים ממש חסרת אונים לגביו.
    כל מה שאני אומרת, כועסת, מסבירה, מדגימה, כאילו לא נכנס.
    כל מה שקורה כאילו עובר לידו ולא קשור אליו.
    מה אני אמורה לעשות? לקשור אותו למיטה שלא יזוז בלעדי?
    לנעול את כל הבית ברמת שאין סיכוי שהוא יגיע לשום מקום? מה עוד אני יכולה לעשות?
    זו הסיבה שאני לא מעבירה אותו למיטת נוער, כי אני חוששת מה יהיה כשהוא יהיה במיטה שהוא יוכל לצאת ממנה מיד!
    מצד שני הוא ילד רגיש בצורה מדהימה, מפריע לו שמישהו בוכה והוא מיד ניגש ומלטף ומחבק, הוא אוהב חיבוקים ונשיקות, ומשחק עם שושי בצורה שלא הייתי מאמינה עליו שהוא מסוגל, הרבה הרבה יותר מיהודה.
    את יכולה לעזור לי אולי? או לפחות להרגיע אותי שהוא יגדל ויתבגר ויצליח להקנות לעצמו את הגבולות שאנחנו כל כך מנסים להקנות לו?

    מירי, אמא לשלושה מדהימים!!!
1 תגובות
עמוד 1
  • היי מירי ,
    מה שלומך?...
    תגידי, הסרגלים שלך בחתימה נכונים?...
    ראי מה כתוב מתחת לסרגל של חיים:
    my chaim is 2 years old. happy birthday

    יש לו יום הולדת היום?... מזל טוב!!!!!!!!!!
    וגם... אני חושבת שכתבת פרק נוסף בסדרת: "איך להתמודדת עם בן שנתיים טיפוסי - עצות, תיאורים ומראי מקום"... חחחח

    ברוכה הבאה לגיל שנתיים.
    יש כאלו שיקראו לו "הנורא" (להלן: "גיל שנתיים הנורא"...), אני מעדיפה לקרוא לו: "המאתגר" (להלן: "גיל שנתיים המאתגר"...), למה להיות שליליות?...

    בקצרה, משמעותו של גיל שנתיים היא כזו: "אני כבר ילד גדול, וככזה - אני בודק מחדש את גבולות יכולותיי העצמאיות, כמו גם את קצה גבול יכולתם הסבלנית של הוריי והמבוגרים האחראים האחרים בסביבתי".

    הפעם הראשונה שבה ילדים מגלים את יכולתם העצמית והעצמאית להפעיל מוטיבים שונים בעולמם, קורית, בגדול - סביב גיל שנתיים. יש כאלו שמתחילים בשנה וחצי, יש כאלו שמסיימים בגיל 3. אבל בגדול - הממוצע להתנהגויות שיכולות להוציא מדעתם גם את השלווים והמבוקרים ביותר בין ההורים - הוא 2 שנים.

    מכאן, שאת יכולה להבין שסוג כזה של התנהגויות הוא נורמלי, צפוי, תואם גיל ואף תקין.
    מה שכן, את עושה מצויין בלמדך אותו דרכי התנהגות חלופיות לאלימות, משחק, התנהגות בתור וכו'. זה מאד ראוי להערכה, וכל הכבוד על הדרך בה את נוקטת.
    נשיכות הן התנהגות לגמרי לא מקובלת - וכל הכבוד על הלמידה שלו.
    כנ"ל התנהגות חברתית במשחק, בתור וכו'.
    אל תרגישי ש"כאילו הכל עובר מעליו" - זה פשוט לא נכון. כבר נוכחת בעצמך שכשאת משדלת ללמדו משהו שחשוב לך ואת מתעקשת על זה, זה נלמד ומופנם (לפי עדות הגננת - השליטה העצמית עם הנשיכות - עניין חשוב מאד וכל הכבוד על זה!), אין כל סיבה להניח שבשטחים אחרים הוא לא לומד וזה "עובר מעליו".
    אולי יש דברים שיקחו קצת יותר זמן, אבל לבסוף הכל יופנם והתנהגות רגועה יותר תתפוס את מקומה.

    מילה נוספת: הזכרת את יהודה, בסוף דברייך - ועמדת על השוני בהתנהגותם.
    אין 2 ילדים דומים, ואין 2 ילדים שעוברים את השלבים ההתפתחותיים (כדוגמת: "גיל 2 המאתגר") בצורה זהה. יכול להיות שיהודה עבר אותו בצורה שקטה הרבה יותר - פשוט, כי הוא ילד שונה בעל תכונות אופי שונות. חיים עובר את זה אחרת - כי הוא ילד אחר.

    ותודה רבה על דברייך - הם מחממים את הלב

    שרון שמש
    M.Sc
    פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T

    www.sh-cbt.co.il
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה