היי מירי
,
מה שלומך?...
תגידי, הסרגלים שלך בחתימה נכונים?...
ראי מה כתוב מתחת לסרגל של חיים:
my chaim is 2 years old. happy birthday
יש לו יום הולדת היום?...
מזל טוב!!!!!!!!!!
וגם... אני חושבת שכתבת פרק נוסף בסדרת: "איך להתמודדת עם בן שנתיים טיפוסי - עצות, תיאורים ומראי מקום"... חחחח
ברוכה הבאה לגיל שנתיים.
יש כאלו שיקראו לו "הנורא" (להלן: "גיל שנתיים הנורא"...), אני מעדיפה לקרוא לו: "המאתגר" (להלן: "גיל שנתיים המאתגר"...), למה להיות שליליות?...
בקצרה, משמעותו של גיל שנתיים היא כזו: "אני כבר ילד גדול, וככזה - אני בודק מחדש את גבולות יכולותיי העצמאיות, כמו גם את קצה גבול יכולתם הסבלנית של הוריי והמבוגרים האחראים האחרים בסביבתי".
הפעם הראשונה שבה ילדים מגלים את יכולתם העצמית והעצמאית להפעיל מוטיבים שונים בעולמם, קורית, בגדול - סביב גיל שנתיים. יש כאלו שמתחילים בשנה וחצי, יש כאלו שמסיימים בגיל 3. אבל בגדול - הממוצע להתנהגויות שיכולות להוציא מדעתם גם את השלווים והמבוקרים ביותר בין ההורים - הוא 2 שנים.
מכאן, שאת יכולה להבין שסוג כזה של התנהגויות הוא נורמלי, צפוי, תואם גיל ואף תקין.
מה שכן, את עושה מצויין בלמדך אותו דרכי התנהגות חלופיות לאלימות, משחק, התנהגות בתור וכו'. זה מאד ראוי להערכה, וכל הכבוד על הדרך בה את נוקטת.
נשיכות הן התנהגות לגמרי לא מקובלת - וכל הכבוד על הלמידה שלו.
כנ"ל התנהגות חברתית במשחק, בתור וכו'.
אל תרגישי ש"כאילו הכל עובר מעליו" - זה פשוט לא נכון. כבר נוכחת בעצמך שכשאת משדלת ללמדו משהו שחשוב לך ואת מתעקשת על זה, זה נלמד ומופנם (לפי עדות הגננת - השליטה העצמית עם הנשיכות - עניין חשוב מאד וכל הכבוד על זה!), אין כל סיבה להניח שבשטחים אחרים הוא לא לומד וזה "עובר מעליו".
אולי יש דברים שיקחו קצת יותר זמן, אבל לבסוף הכל יופנם והתנהגות רגועה יותר תתפוס את מקומה.
מילה נוספת: הזכרת את יהודה, בסוף דברייך - ועמדת על השוני בהתנהגותם.
אין 2 ילדים דומים, ואין 2 ילדים שעוברים את השלבים ההתפתחותיים (כדוגמת: "גיל 2 המאתגר") בצורה זהה. יכול להיות שיהודה עבר אותו בצורה שקטה הרבה יותר - פשוט, כי הוא ילד שונה בעל תכונות אופי שונות. חיים עובר את זה אחרת - כי הוא ילד אחר.
ותודה רבה על דברייך - הם מחממים את הלב
שרון שמש
M.Sc
פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T
www.sh-cbt.co.il