היי שוב שולי,
הבטחתי לחזור עם המשך התייחסות לשאר הדברים שהעלית בהודעה:
לגבי טיפול באמנות (ובעברי אכן עסקתי בטיפול באמנות כצורת התערבות טיפולית מרכזית באג'נדה שלי. גם כיום אני מטפלת באמנות - לא רק "בעברי"... חחח... הידע שנרכש בהחלט לא הולך לאיבוד... ההבדל הוא שכיום צורת ההתערבות הטיפולית העיקרית שבה אני עובדת היא: פסיכותרפיה.)
הסיבה שבגללה ממליצים על טיפול באמנות כצורת ההתערבות הטיפולית היעילה ביותר עבור אילמות סלקטיבית, היא, שטיפול בעזרת אמנות הוא טיפול השלכתי-המחשתי בעיקרו. כלומר: כזה שאינו ממש מצריך שימוש בשפה מדוברת.
בגלל שיש כלים אחרים שבעזרתם הילד הסובל מאילמות סלקטיבית יכול להתבטא (כלים אמנותיים ושימוש בחומרים), והטיפול לא נסמך באופן בלעדי על שיחה ו-וורבליזציה בין המטפל למטופל, התערבות זו נחשבת למוצלחת ביותר בסוג הפרעה זה של הילדות.
נכון תאמרי, שגם טיפול בתנועה, טיפול בעזרת בע"ח, טיפול בעזרת מוזיקה וטיפול במשחק - גם הם סוגי טיפול מוצלחים (בדר"כ) עם ילדים הסובלים מקשיים רגשיים, וגם הם מהווים אמצעי טיפול השלכתיים-המחשתיים.
ועדיין, מכולם, רק הטיפול באמנות נחשב לייחודי ביכולתו לסייע בהשלכה מאד מומחשת לקשיים מהם סובל הילד, בעזרת אמצעים שאינם וורבליים כלל (לפחות בתחילתו של הטיפול).
מקווה שעניתי לך
לגבי מצב חברתי:
מבינה את שברון הלב שלך...
אני מאמינה שעם התקדמות הטיפול לאביגיל, גם המצב החברתי ישתנה לטובה.
אני מעדיפה שלא תצפי לשינוי דרמטי ולהפיכתה לחיית מסיבות וחיי לילה חברתיים סוערים
, אבל בינינו - מי צריך את זה?...
יש לקוות (ולצפות?...) שעם התקדמות הטיפול, ועם התבגרותה של אביגיל, היא תהיה מסוגלת לייצר קשר חברתי שיהיה משמעותי עבורה. ומי צריך יותר מזה?...
שולי, אני רוצה לומר מילה לגבי הדברים האישיים היפים שכתבת לי:
אני שייכת לבני המזל שמאד אוהבים את מה שהם עושים.
לשמחתי, וכפי שאני נוהגת לומר: "אני אוהבת את מה שאני עושה, ועושה את מה שאני אוהבת".
ואני באמת לא זקוקה ליותר מזה.
על אף הסיפוק האדיר שבעבודתי, לעתים קרובות האנשים עמם אני עובדת (מטופלים ומטופלות), מעצם היותם, אינם יודעים לומר את מילת התודה הקטנה...
ובשל ההערכה שבדברייך - אני אומרת תודה לך. זה לא מובן מאליו במקצוע שלי שתהיה קיימת הערכה שמובעת במילים...
שרון שמש
M.Sc
פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T
www.sh-cbt.co.il