היי טליה וברוכה הבאה לפורום,
הפחד הקל שלך מובן לגמרי...
קודם כל, אין שום סיבה או צורך להכין אותו 'מבחינת רמת לימוד' לטרום חובה.
הבן הקטן שלי סיים גן טרום חובה (ועולה לחובה), ולא הכנתי אותו משום בחינה בשנה שעברה. כך נהגתי גם עם 2 הגדולים שלי, וב"ה, כיום הם תלמידים טובים בביה"ס...
בגן טרום חובה הילדים בדר"כ לומדים לזהות צורת אות - הזריזים מגלים את כל אותיות הא'ב או את חלקן, וחלק מהילדים לומדים לזהות את שמם בוודאות, כאשר הם רואים אותו, או לפחות את אותיות שמם מבין דברים כתובים (בני, אור, ידע כבר במחצית השנה לזהות בעיתון את א', ו', ו - ר' כאותיות המרכיבות את שמו). כמו"כ הם לומדים צורת מספר ולספור עד 10, כולל מניה: למנות חפצים מ - 1 ועד 10.
אלו, פחות או יותר, התכנים הנלמדים בגן טרום חובה, ואין שום צורך לעשות "הכנה" לקראתם.
לגבי בעיית קשב: האם הוא עבר אבחון מסודר? האם נקבע שיש בעיית קשב לבנך? האם הוא מטופל? אם התשובות לשאלות היא "כן", אז כן, הייתי מיידעת את הגננת.
אם האבחון לא סופי או לא שלם, או אם לא נעשה אבחון - לומר לגננת או לא לומר לה, נתון לשיקול דעתך ולמידת האמון שאת רוחשת כלפיה, ובעיקר למידת האמון שיש לך ביכולתו של בנך להסתדר בגן החדש, גם בלי פיסת המידע הזו עליו שידועה לצוות (אני מדברת על מצב בו בנך לא עבר אבחון, לא נקבעה בעיית קשב, והוא לא מטופל.).
אני לא כ"כ מבינה מה זה אומר ש"הבעיה האמיתית היא שבכל שינוי משמעותי בחייו , יש רעידת אדמה והקושי לקבל שינויים הוא עצום". אם תוכלי לכתוב לי יותר בפירוט במה מתבטא ה"קושי העצום", ייתכן שאוכל לעזור לכוון יותר.
מעבר לזה, הייתי מתרכזת בהכנה לגן החדש ברמה החברתית יותר: היכרות עם ילד אחד לפחות מהגן החדש שהוא יכיר ויהווה בשבילו "פרצוף מוכר" ביום הראשון, היכרות עם סביבת הגן החדש - לכו לטיול קצר בסביבת הגן, והיכרות עם הגננת החדשה - שגם כך נעשית במסגרת "ימי ההיערכות" לשנת הלימודים.
אצלנו יש לילדים מפגש פרטני עם הגננת והסייעת בגן החדש 3 ימים לפני פתיחת שנה"ל, ומפגש ביחד עם ההורים כשבוע לפני פתיחת שנה"ל. זאת מלבד אסיפת ההורים בגן שגם תהיה בשבוע לפני תחית שנה"ל.
כל אלו אמורים להספיק מבחינת הכנה והיכרות קצרה.
את כל היתר הם כבר יעשו בגן תוך החודש הראשון לשנה"ל.
שרון שמש
M.Sc
פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T
www.sh-cbt.co.il