יש דבר כזה "לא מקבל סמכות זרה" ? - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • כתבתי כאן בעבר כשחווינו קשיים עם בני שיהיה בן 5 בעוד שבוע. בקצרה, עשינו אבחון והוא מאוד חכם (מנת משכל 128), תוסס מאוד, כשמעניינים אותו אז הוא יכול להיות מרותק שעות וכשלא - אז לא ! אין בעיה ספציפית. היתה גם בעיית משמעת וגבולות ואנחנו עובדים על זה עם המון תוצאות. בבית הוא יכול להיות מלאך מושלם. שמתי לב שאין לו בעיה להתנהג לא יפה במסגרת חיצונית אפילו שהיא חדשה. בקייטנה החדשה הוא פשוט לא צייתן. אני מרגישה שחזרנו לסרט של לפני שנה , שם היתה בעיה דומה בגן. בקיצור איך מלאך יכול להיות בדיוק ההיפך ?חוסר משמעת בא לידי ביטוי כשכל המשפחה יחד. כשהסבתות עושות בייבי סיטר ואני באה לאסוף אותו אני תמיד שומעת את המשפט: עד עכשיו הוא היה מושלם, מרגע שהגעת משהו קרה. וכך גם בשבתות. מבחינתי זו תעלומה.
7 תגובות
עמוד 1
  • היי נועה
    את מתארת פער מאד גדול בהתנהגות בין הבית לחוץ.
    יש גורמים שונים שמשפיעים על התנהגות כה שונה בבית ומחוצה לו. חלק מהגורמים קשורים למבנה האישיות, וחלק בגורמים משפחתיים וחברתיים.
    לא ממש הבנתי מתיאורך היכן הוא מתנהג "כמו מלאך" והיכן הוא מתנהג "לא יפה". כתבת ש"בבית הוא יכול להיות מלאך מושלם", מצד שני: "חוסר משמעת בא לידי ביטוי כשכל המשפחה יחד". ו"כך גם בשבתות" - מלאך? לא צייתן?
    ומה קורה בחוץ? באלו מסגרות זה קורה?
    האם זה 'מאוזן', כלומר: האם אחרי שהוא מתנהג "כמו מלאך" (לא משנה אם בבית או בחוץ), הוא משנה את ההתנהגות ב - 180 מעלות ובמקום השני (בבית או בחוץ) הוא מתנהג בדיוק להיפך?
    האם קיים דפוס קבוע כזה?
    שרון שמש
    M.Sc
    פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T

    www.sh-cbt.co.il
  • אפשר להגיד שמדובר בדפוס קבוע. כשהוא לבד אצל הסבתות או לבד איתנו בבית הוא מקסים. כשכולם יחד יש המון מצבים שהוא פתאום לא ממושמע וממש קשה להשתלט עליו. מה שמדאיג אותי זה בחוץ. בגן ובקייטנה למשל. הגננת של הקייטנה ממש הזדעזעה ואמרה שמעולם לא נתקלה במקרה כז. ואני חייבת לצייןשהיו שם ילדים שממש לא מתקרבים לרמה שלו בכל התחומים ומתפרעים בלי סוף אבל אף אחד כנראה לא הגיע לכזאת התפרצות שהוציאה את הגננת מהכלים. וזה קרה בסה"כ ביום השלישי, וזה מה שמדאיג אותי. כי זה מקום חדש והוחא עדיין מרשה לעצמו. ויש לציין שמלבד ההתפרצות הזאת גם ם הוא התנהג יפה ואחרי ה הוא נרגע וחזר להתנהג יפה.
  • היי נועה ,
    כמו שכתבתי לך, חלק מהגורמים הם גורמים אישיותיים (של הילד) וחלק מהגורמים קשורים למשפחה/חלק חברתי (התנהגות בחברה).
    כשהתנהגויות אלו מופיעות גם במשפחה כפי שאת מתארת ("כשכולם יחד"), יש הזדמנות לתרגל דרך אחרת להתנהג - גם בחברה שהיא לא המשפחה (למשל, בקייטנה).
    בדרך כלל במקרים כאלה כפי שאת מתארת, בהם קיים פער בין התנהגות רגועה ו"מלאכית" ומנגד התנהגות "משולחת רסן" ו"לא ממושמעת" (עד כדי בעייה התנהגותית מול גורמי סמכות - כמו בקייטנה), מומלץ על טיפול משולב: גם בילד וגם במשפחה, כדי שהגורמים הרגשיים המערכתיים שאיפשרו את התפתחות התופעה (הפער ההתנהגותי) יהיו במודעות ובשליטה.
    אני מבינה ממך שהתקיים טיפול כלשהו - כפי שכתבת, על "בעיית משמעת וגבולות" - והטיפול הניב תוצאות. זה יפה מאד, וכנראה שיש צורך לחזק זאת או לעבוד על כך פעם נוספת. איזה אבחון התקיים? מה ז"א "אין בעיה ספציפית"?
    האם נשללה הפרעת קשב? האם נשללה היפראקטיביות? האם נשללה בעיה תחושתית (תת/היפר רגישות)? האם נשללה בעיה רגשית?
    שרון.

    שרון שמש
    M.Sc
    פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T

    www.sh-cbt.co.il
  • עשינו אבחון התנהגותי ע"י פסיכולוגית חינוכית התפתחותית. היא אמרה שהיא לא רורה סימנים להפרעת קשב ולא רואה צורך לבחון את זה לעומק(נוירולוג) כי זה לא הוא לומד וקולט יפה. כפי שציינתי הוא מאוד חכם. ובכל מקרה בגיל הזה לא ניתן טיפול תרופתי גם אם יש בעיה, אבל היא לא אבחנה בעיה. היא כן אמרה שהוא "תוסס" ויש לו "אי שקט", כך היא הגדירה את זה ושייכה זאת לגילו הצעיר ולחוסר בגבולות. מבחינת גבולות ומשמעת יש שיפור משמעותי. מה שנשאר זה בעצם ההתפרצויות האלה שלא תמיד נובעות מכעס. למשל בקייטנה, אותו מקרה מסויים היה כי הוא החליט שהוא לא יוצא מהבריכה ותחיל לברוח וחשב שזה מצחיק.
    עוד שאלה - טיפול כזה כמו שאת מדברת עליו, איך מגיעים לשם ? באמצעות מי?
  • נועה,
    בהחלט לא בעד טיפול תרופתי בגיל הזה, בוודאי שלא אם אין שום צורך.
    נחמד ששללו בעית קשב והיפראקטיביות.
    לא מבינה את המושגים: "תוסס" ו"יש לו אי שקט". לא מבינה בזה, מצטערת.
    העובדה, ע"פ תיאורך, היא שבעית ההתנהגות שלו משפיעה עליו, עליכם כהוריו ועל סביבתו.
    ולדעתי - זהו קריטריון מספיק על מנת לקבוע צורך בהתערבות, גם אם לא הוגדרה בצורה רשמית בעית קשב והיפראקטיביות.
    רק לסבר את האוזן:
    אין שום סתירה (בשום פנים ואופן! באופן מוחלט וחד משמעי) בין היותו מאד חכם ובעל מנת משכל של 128 (לא מבינה בזה... אני מניחה שזה נחשב גבוה...) לבין היותו סובל מבעית התנהגות המשפיעה (ולא ממש לטובה) על סביבתו ועליו.
    המלצתי על טיפול מערכתי (בילד+במשפחה, בעיקר ההורים) משום שכל התנהגות שהיא של בני אדם (גם בני אדם בני 5. גם בני 3 וגם בני 2. ואפילו בני אדם בני חודש...) מכוונת להשגת תגובה כלשהי. ולכן חשוב ללמוד כיצד התגובות שלכם מעודדות את התנהגותו כיום, וכיצד התגובות שלכם יכולות להשתנות כדי לקדם התנהגות "חיובית" יותר.
    טיפול משולב שכזה ניתן לקבל מכל איש מקצוע שעוסק בילדים - פסיכולוג, עו"ס, מטפל באמנות, בתנועה, במשחק, טיפול דיאדי...
    ניתן להגיע באופן פרטי או באמצעות קופ"ח, לאחר הפנייה מרופא ילדים ואבחון ייעודי למטרת טיפול.
    בהצלחה!

    שרון שמש
    M.Sc
    פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T

    www.sh-cbt.co.il
  • ואני חוזרת רגע לשאלה שבכותרת שלך, האם יש דבר כזה "לא מקבל סמכות זרה".
    אישית, לא נתקלתי במושג מקצועי מוכר שכזה, בוודאי לא כזה שעומד ברשות עצמו ומבטא בעיה כלשהי שעומדת ברשות עצמה.
    ילדים ש"אינם מקבלים סמכות זרה" כהגדרתך, הם ילדים שבאופן כללי מבטאים בעייה התנהגותית - התנהגות מרדנית, קושי בקבלת סמכות, היפראקטיביות, ילדים מסתכנים...
    המושג הזה, אם בכלל, לא קיים בזכות עצמו, וכשלעצמו לבד - אינו אומר מאומה.

    שרון שמש
    M.Sc
    פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T

    www.sh-cbt.co.il
  • היי נועה ,
    אני קוראת שוב את תגובותיי האחרונות אלייך, ויש לי קצת הרגשה שאולי הייתי "קשה" מידי בתגובותיי.
    לא הייתה לי כל כוונה לפגוע או לא להיות רגישה, אלא רק להסביר את עמדתי.
    מקווה שאת מבינה...

    שרון שמש
    M.Sc
    פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T

    www.sh-cbt.co.il
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה