היי מותק
נשמע ממש קשה...
אני מתארת לעצמי את הסיטואציה אתמול בספריה - ואני ממש יכולה להבין לגמרי את תחושות הכעס, העלבון וחוסר האונים שלך...
נסי אולי להתחזק ע"י ההבנה שזה לא ממש קשור אלייך - ולא ממש אישי נגדך... (נכון יותר לומר:
ממש לא אישי נגדך...)
למרות ש-כן, בתוך הסיטואציה זו את היית, וזו את ש"חטפת" את כל הריקושטים...
אבל אלו התסכולים שלו, שנובעים אולי מהנכות, ואולי מהקשיים הלימודיים שלו, ואולי מיחסיו עם הוריו, ואולי מיחסיו עם חבריו, ואולי מעוד אלף ואחד דברים ש"יושבים" עליו ו"עובדים" על רגשות התסכול והכעס
שלו - ואילו את במקרה היית שם, והכל כולל הכל - יצא עלייך.
אנסה להציע פתרון אופרטיבי: קודם כל, דרך מה או דרך מי את עובדת עם הנער הזה? את חונכת שלו? זוהי חונכות-סומכות פרטית (שהוריו לקחו באופן פרטי ומשלמים ישירות לך)? או דרך מחלקת הרווחה/החינוך בעירייה?
אגיד לך מניסיוני, אני עובדת גם עם חונכים בבר"נ. זה אמנם קצת שונה, אך העיקרון הוא אותו עיקרון:
יש כללים וחוקים לקבלת שירות חונך/סומך מקצועי.הפעלת אלימות/תוקפנות כלפי החונך/סומך מהווה קריטריון ברור להפסקת קבלת השירות.החונכים/סומכים הם אנשים מקצועיים שנותנים שירות מקצועי בליווי אנשים בעלי מוגבלות.
הם ראויים וזכאים ליחס מינימלי (לפחות) ראוי. יחס זה כולל בהחלט אי אלימות ו/או תוקפנות מכל סוג שהוא.
אני מציעה לך בחום לקיים שיחת הבהרה עם הוריו/המחנכת/יועצת ביה"ס וגם עם האנשים דרכם הגעת לנער הזה, בין אם אלו אנשי רווחה/חינוך במועצה/עירייה שלכם, או כל גוף אחר שדרכו הגעת לעבודה הזו.
בשיחה חשוב שיעלה העניין של אי הסכמתך לקבל יחס כזה מצידו (הכוונה היא לסיטואציות תוקפניות כלפייך כפי שתיארת) - והעניין שיחס כזה עלול לגרור הפסקת מתן שירות הליווי/חונכות משום
שהדבר מהווה קריטריון ברור להפסקת מתן שירות!(הדבר נכון ותקף גם אם התחייבת לעבודה עד סוף יוני. התחייבות לעבודה היא דו צדדית: את התחייבת לתת שירות עד תאריך מסוים, הם מצידם התחייבו ליחס אנושי בסיסי נאות כלפייך, יחס שאינו כולל קללות, צעקות, גידופים וכו')
בהצלחה, ואשמח מאד אם תעדכני בהתפתחויות
שרון שמש
M.Sc
פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T
www.sh-cbt.co.il