חחח... היה בגן של חנונים...
יקירתי, תקראי בשרשור של סיון שכתבתי על רם. לבסוף הכיתה שהוא עבר אליה היא כיתה של "חנונים". ומה שלמדתי מבני הוא: "חנון - וטוב לו!"
חחחחחחחחחחחחח
ו - לא. אני לא חושבת שיש לך בעיה עם הגודל... (אנחנו יודעות שהגודל לא קובע...
)
אני מנחשת ניחוש פרוע ביותר, שאת קצת (טיפונת) פרפקטציוניסטית...
זו יכולה להיות תכונה מעולה, שדוחפת אותנו ומביאה אותנו להצטיין, מתוך מניע הישג גבוה.
אבל זו גם יכולה להיות תכונה שתוביל לאפס סלחנות לכל דבר שהוא לא "הכי הכי". ומה לעשות שתכונות כמו גובה, משקל, צורת אף, שיער ועיניים הן תכונות נתונות מבחינת: "מאגר הנתונים שניתן לי עם הולדתי", וקצת קשה להתווכח איתן?...
פה אני חושבת שחשיבותה של העמידה על שונות בין אנשים והבדלךים בין אישיים היא רבה מאד ובעלת ערך לימודי-חינוכי.
המשיכי לטפטף לו את המסר. בסוף זה ייקלט.
לגבי הצהרון: לא הבנתי מה עשית בסוף, הוצאת אותו או שאת נותנת לזה צ'אנס נוסף?...
ילד חרד הוא ילד שלא טוב לו, שמתקשה לתפקד גם במקומות שכביכול כן 'טוב לו' בהם.
בהדרגה, החרדה הולכת ותפסת מקום נרחב יותר ויותר בחיים, זהו מהלך החרדה.
בדיוק כמו שאת מתארת, שהיום הוא כבר מסרב ללכת לגן - מפחד הצהרון.
לדעתי, אצל ילד שכמו שאת מתארת - חרדותיו כבר הוכללו לשהות בגן, הוצאה מהצהרון היא בלתי נמנעת.
באם לא הוצאת אותו עדיין, אני חושבת שהוא כרגע מתמודד עם השהות הלא נעימה לו בעליל בצהרון - בעזרת משאבים מועטים מאד, שנותרו לו לאחר הניסיונות להתמודד עם החרדה מעצם השהות בצהרון.
אני סבורה שעלייך להוציאו מהצהרון, ולחפש מסגרת חליפית לשעות אחרה"צ (באם את זקוקה לה, כמובן).
בהצלחה...
שרון שמש
M.Sc
פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T
www.sh-cbt.co.il