שני
בכיתי איתך כשקראתי ש"...ואורי שוב ניסה לזוז ואח"כ פשוט השפיל את מבטו ונתן לו להציק לו ואז הילד הפסיק..."
כן, מהתיאור שלך נשמע שלא טוב לו כלל...
(אני מתבססת גם על ה"אילמות" שתיארת)
לגבי הדיבור (או חוסר הדיבור) יש להביא בחשבון באמת את מצב האזניים והשקד השלישי. לאלו יש בהחלט פוטנציאל לגרום לבעיות בתקשורת בגיל הרך.
עם הדברים הללו כן הייתי ממתינה עד לאחר ההחלמה מהניתוח.
ולגבי זה, הייתי ממליצה לך לפנות ולבקש לקרוא את תיאורה של משתמשת בפורום בשם: "תהילה2". בתה עברה עיכוב התפתחותי וניתוח אזניים (לא יודעת איזה בדיוק) ושקד שלישי, ולאחריהם מצבה הוטב בצורה דרמטית, לפי תיאור האם. אני חושבת שהיא תשמח לחלוק איתך חוויות
.
פרט שנראה לי כמטריד יותר את המנוחה הוא תיאורך לגבי חוסר בטחונו בגן. זהו דבר שלדעתי - כן מצריך בירור.
לגבי תגובת הגננת: לפעמים "נוח" לצוותים בגנים "להתעלם" או "לדחות" טיפול בילדים שקטים, שנראים על פניו נוחים ולא מפריעים.
בדיוק כשם שלפעמים צוותים בגנים ממהרים לשים תוית ולבקש למהר בטיפול בילדים שהם ההיפך: מפריעים להתנהלות הגן, צוותו והילדים האחרים.
לא הראשון הוא מצב תקין, ולא השני.
ודווקא ילדים שנראים כ"שקטים" ו"נוחים" ו"לא מפריעים" הם אלו שסובלים יותר מכל - והם אלו שזקוקים לעזרה במהירות הגדולה יותר.
הייתי הולכת עם האינטואיציות שלך כאמא.
ייתכן שיש מקום להזמין פסיכולוג/ית ממחלקת החינוך במקום מגוריכם כדי לצפות על הילד בגן. זוהי זכותך ליזום תצפית שכזו.
עדכני את הגננת שבכוונתך ליזום זאת, וראי כיצד היא מגיבה. רב הסיכויים שהיא תשתף עמך פעולה. אבל גם אם לא, זוהי זכותך לדרוש תצפית מקצועית על הילד כדי לקבל חוו"ד נוספת לזו של הגננת.
בהצלחה מתוקה ומאחלת שלעולם לא תבכי...
שרון שמש
M.Sc
פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T