היי נועה
קודם כל - נגבי את הדמעות ונסי "לטפס" קצת מהייאוש.
גם אם, בסופו של דבר, תלכו לאבחונים, ועדת השמה ופסיכולוגית - זה ממש לא "סוף העולם". מתוך היכרות (ורק מתוך היכרות!!!!) אני מוכנה להתחייב לאמירה שאני מכירה משפחות ומצבים בהם התהליך של אבחון ויישום טיפול (קרי: ועדת השמה ופסיכולוג/ית) היטיב באופן משמעותי מאד עם הילד ועם המשפחה כולה. במצבים שאני מדברת עליהם (ומכירה אותם אישית) הפנייה לאבחון ולטיפול היוו את "קרש ההצלה" למשפחות. ומדובר על אנשים שבתחילת התהליך דיברו בייאוש רב, בחוסר אמונה ובכעס.
עם זאת,
מוכרחה לומר שאם הדיבורים האלו של הגננת - על כך שהוא "לא ממושמע ואלים" הופיעו מתחילת השנה, וכעת היא מדברת על איבחונים וועדת השמה - זה נראה לי (אישית) כקביעה מוקדמת מידי. כמה זמן עבר מתחילת השנה?... בואי נראה: השנה התחילה ב - 1 לספטמבר. היום אנחנו ב - 20 לאוקטובר. אם נוריד שבתות, חגי תשרי, בתוכם שבוע וחצי של חופשת סוכות, הסתגלות מחודשת למסגרת הגן לאחר כל יציאה וחזרה מחופשה, הרי שאנו מדברים על התנהגות ניצפית של הילד במצב שמוגדר כ"שגרתי", נטו - כ - חודש (ואולי אפילו מעט פחות).
עם כל הכבוד וההערכה לגננת, ויש לי באמת הרבה כבוד והערכה, סה"כ היא זו שנמצאת שם ומתמודדת עם התנהגויות של הילד שכנראה, באמת, מכבידות עליה בהתנהלות התקינה של סדר היום ושל הגן - הייתי ממתינה עם הקביעה של הצורך באבחון ובוועדת השמה, ובוודאי שהייתי ממתינה עם הפנייה הזו אלייך.
ייתכן שמה שכן הייתי עושה (אם הייתי אותה גננת) זה פונה אלייך ומבקשת את רשותך להזמין לגן פסיכולוג/ית ממחלקת החינוך, שי/תצפה על התנהגות הילד בגן - ולאחר מכן יוזמת התייעצות נוספת איתך ועם הפסיכולוג/ית.
בכל מקרה, לפני תצפית מדוקדקת על התנהלותו והתנהגותו של הילד בגן, לא הייתי פונה, ולא הייתי מסכימה שיפנו בשמי, לאבחון ולוועדת השמה.
ותתעודדי. ילד שהוא "לא ממושמע ואלים" בגן הילדים זה דבר לא נדיר, ובר טיפול בקלות ולרב - במסגרת הגן עצמו, עם עזרה חיצונית יחסית קטנה.
יהיה בסדר.
לגבי ההמלצות: כפי שכתבתי, ממליצה בינתיים לא לפנות באופן פרטי, אלא לברר בעירייה/מועצה אליה אתם שייכים מי הפסיכולוג/ית החינוכי/ת שעובד עם הגן הספציפי הזה, ולהזמינו/ה לתצפית בגן על הילד. את זה את צריכה לעשות בשיתוף עם הגננת שלו.
שרון שמש
M.Sc
פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T