שרוני - דחוף ! - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • הי,
    אני ממש חייבת לשמוע עוד דעות כדי לקבל החלטה.
    רשמתי את אורי לגן עירייה. המקום היחיד שנשאר היה בממלכתי דתי. רשמתי. אמרו לי תחשבי על זה יותר מאוחר, קודם תירשמי - מקסימום אפשר לבטל.
    יוצא שרשמתי אותו לאותו גן בו הייתה אחיינית שלי ובו עובדת כעוזרת גננת אמא של חברה מאוד טובה שלי לשעבר. ושמעתי המלצות על הגננת וכמה שהגן מקסים וכו'... אממה... גם הבנתי שבבוקר יש תפילת בוקר, בו הילדים חייבים ללבוש ציצית ( בהתחלה לא מחייבים אבל בהמשך כן ) וכל היום צריך להיות עם כיפה. אנחנו לא דתיים. אומנם עושים קידוש ביום שישי, לא מדליקים אש בשבת אבל ללא איזה שהם סממנים חיצוניים. חוץ מבקידוש שכמובן כולם עם כיפה, חוץ מאורי שהרבה פעמים מסרב להשים.
    אני מפחדת שאורי יגיע ויחטוף ממש הלם, זה לא רק גן עירייה במקום גן פרטי, זה פתאום להשים כיפה, ציצית, תפילות וכדומה...אני דווקא בעד התכנים אבל כל הקטע של הציצית והכיפה.....
    עכשיו.. שמעתי שהתפנה מקום בגן לא דתי שקרוב אלינו הביתה. לא שמעתי יותר מידי על הגן, אמרו לי שהגננת בסדר גמור אבל מרבה להיעדר עקב בעיות בריאותיות ולכן יש הרבה פעמים מחליפה במקום הגננת ושרוב הילדים שם הם מדברים בינהם בשפה הרוסית ( שממש אין לי בעיה איתה, אבל אורי עוד בקושי מדבר עברית... ). אני לא מכירה בכלל את הגן. לא יהייה לי ממי לשמוע איך עבר היום על אורי כמו בגן השני שאני יכולה להתקשר של חברה שלי לשאול.

    מה לעשות ??????? אני בבאסה רצינית, לא יודעת מה להחליט... אמרו לי שילדים מסתגלים מהר ולא תהייה לו בעיה עם הכיפה והציצית והתפילות... אבל אני ממש לא שקטה.
    מקווה שתוכלי לעזור לי כמו תמיד... שלכן באהבה, מורן......

    המייל שלי לכל המעוניינות : [email protected]

9 תגובות
עמוד 1
  • אני חושבת שאין בעיה עם גן דתי גם אם את לא דתיה, אנחנו יהודים וחשוב שהוא ידע את המסורת של עם ישראל שבגן דתי מסבירים הכי טוב!!!
    את תהני לשמוע אותו מדקלם שירי חג ומבין למה חוגגים חג מסויים, הבת שלי יודעת יותר דברים ממני שהיא לומדת מהגן ואני ממש מרוצה, מה גם שאת כבר מכירה את הגן ואמא יותר רגועה במקום שהיא פחות או יותר מכירה מאשר לא מכירה בכלל אם רשמת אותו תשאירי אותו ותראי שהכל לטובה!!!

    מיטל
  • היי מותק ,
    אנסה לסייע...
    כמובן, שבסופו של דבר ההחלטה תהיה שלך, על פי נטיות ליבך ועל פי מספר ההיגדים "בעד" ו"נגד" שתכתבי בטבלת "בעד-נגד" שתעשי על מנת לברר לעצמך סוגיה זו.
    בינתיים,
    את מתארת התלבטות מעוררת מחשבה. מצד אחד, רמת ההשפעה שתהיה לסממנים חיצוניים כדוגמת כיפה וציצית על בנך, ודרכו - על כולכם בבית. כי כיפה וציצית הם אמנם סממנים חיצוניים, אבל אלו מעידים על משהו עמוק הרבה יותר. ואם אין השלמה והליכה בדרכו של המשהו העמוק (בסביבה הביתית והמשפחתית) - הרי שזהו מתכון לקונפליקט. בראש ובראשונה - עבור הילד, שיתחיל לשאול שאלות בנוגע לתכנים שילמד בגן, למשל: "מדוע את אינך הולכת עם חצאית וכיסוי ראש באופן תדיר?" האם תהיי מוכנה להתעמת עם שאלות מסוג זה? האם תהיי מוכנה להכנס לקונפליקט שעלול להיווצר כתוצאה מהמפגש החזיתי שיחווה בנך בין סגנון חיים אחד שמקובל בסביבתו הביתית והמשפחתית, לבין סגנון חיים שני שאותו יחווה בסביבתו החברתית והחינוכית?
    זוהי שאלה אחת שעלייך לשאול את עצמך. נסי להעמיד את עצמך בקונפליקט הזה, ולראות לאלו מקומות זה מביא אותך.
    מצד שני, את מתארת גן שני, שם לא תיאלצי להתמודד עם קונפליקט שנובע משוני בסגנון החיים. אבל - עניין הגננת הנעדרת (לא ממש הבנתי מה משמעם של בעיות הבריאות שלה עבור הילדים... האם מדובר על הסתגלות בכל פעם לדמות חינוכית-מחליפה אחרת?) ויותר מכך - העניין השפתי (קיים כנראה איזשהו קונצנזוס חברתי לגבי דיבור ברוסית, שפה שזרה לבנך, שגם העברית עדיין לא מוטמעת?...) - הם בעלי משמעות רבה, ויש לשקול זאת בכובד ראש בהחלט.

    תראי, את אומרת שאת הגן הדתי את מכירה היטב ויש לך המלצות.
    את הגן השני את מכירה פחות וחוששת מכך שלא יהיה לך ממי לקבל רשמים אמיתיים לגבי המתרחש בגן.
    כדבר ראשון, הייתי הולכת לביקור בגן השני, על מנת להתרשם ממנו במו עיני (ורגליי). ייתכן מאד שבביקור תראי דברים שלא ידעת על הגן ולא היית מודעת לכך שכך זה נעשה. זה בהחלט יכול להשפיע על החלטתך, לכאן או לכאן, ומחויב המציאות, במיוחד במצב בו נדרש להגיע להחלטה מהירה.
    שנית, מקדי את הבירור עם עצמך בנקודה שכתבתי לך, לגבי סוג תגובותייך והתנהלותך אל מול הקונפליקט שיעלה כתוצאה ממפגש בנך עם סגנון חיים שונה מזה שמתקיים בסביבתכם הביתית, וראי לאן הרגשתך נוטה.

    בכל מקרה, אני בטוחה לגמרי שכל החלטה שתקחי, תבוא ממקום ששם במקום הראשון את טובתו של בנך. והרי זה מה שהכי חשוב ויביא לסיפוק ולאושר הגדולים ביותר עבור בנך ועבורך - ובסופו של דבר זה לא ישנה הכין הוא נמצא, פיזית, כל עוד יש סיפוק ואושר...

    בהצלחה מותק

    שרון שמש
    M.Sc
    פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T
  • הי שרוני,
    איזה כייף לקרוא שוב את תשובותייך שלכן באהבה, מורן......

    המייל שלי לכל המעוניינות : [email protected]

  • היי מותק תודה על דברייך .
    כמו שכתבת, היעדרותה של הגננת ליותר מפעם בחודש למספר ימים עלול להשפיע על הרגשת יציבות ובטחון, ועלול לערער את אלו. מדובר עדיין בילדים פעוטים, שנקשרים לדמות מרכזית - הגננת - ובונים בעזרת הקשר הקבוע איתה את הרגשת הבטחון, העקביות והיציבות. מה שיותר קריטי כאן הוא הקשר הקבוע. פחות קריטי הוא היכולת שלה להעניק לילדים וציפיית הילדים לשובה. כרגע הילדים מצפים לשובה בכליון עיניים ויודעים כשכשהיא תשוב היא תעניק להם מעצמה מעל ומעבר.
    אבל -
    אלו פעוטות שזקוקים לתחושת הקביעות והעקביות ואף - חזרתיות. כלומר: בטחון בידיעה שכל יום ויום כאשר ילכו לגן, תצפה להם שם אותה הדמות!
    אם לא קיים בטחון בידיעה, והדמות המשמעותית תמשיך להתחלף על בסיס קבוע - בסופו של דבר זה עלול ליצור קשיים אצל הילדים שלא יצליחו להפנים את השינוי הקבוע בדמות שאמורה להיות "קבועה" בגן. הילדים עלולים לחוות בלבול ואף מעט חרדה לקראת כל יום, שבו לא ידעו האם מצפה להם בגן הגננת האהובה או מחליפה כזו או אחרת.
    בקיצור - אני בעד קביעות ויציבות בדמויות שסובבות את הילדים ביום יום, אלו הן דמויות משמעותיות מספיק על מנת לבנות אצל הילד בטחון והרגשת יציבות - אם הכל הולך נכון, או חוסר בטחון והרגשת חוסר יציבות - אם זה כרוך בהיעדרויות והחלפות מרובות.

    מקווה שסייעתי

    שרון שמש
    M.Sc
    פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T
  • אין עלייך שרוני!

    גאיה וקורן שלנו


    []
    []
  • תודה מורני

    שרון שמש
    M.Sc
    פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T
  • אויייייייייייייי שרונייי.
    הייתי חייבת להחזיר תשובה במהירות, עוד לפני שענית... והחלפתי לו גן - מהדתי לגננת הנעדרת שלכן באהבה, מורן......

    המייל שלי לכל המעוניינות : [email protected]

  • אם התייעצת עם כמה אימהות, ממש לא נראה לי שעשית "טעות קריטית"...
    הרי ילדיהן שם...
    והן, וגם את - בוודאי מכירות הרבה יותר טוב ממני את המצב בשטח לאשורו.
    מה שאני מכירה ויודעת נסמך על הדברים שכתבת לי, בלבד.
    באופן שבלוני ו"לפי הספר" - אכן, לא רצוי לילד שיהיה במסגרת בה אין קביעות מסוימת לדמות הראשית המטפלת בו (מדובר על הגיל הרך). אבל - כפי שאני ואת יודעות - המציאות היא דבר מורכב מעט יותר מאשר הספר, ומאד ייתכן שקיימים במציאות הזו פרמטרים נוספים שבאים למלא, ובהצלחה משביעת רצון, את היעדרויות הדמות הראשית בגן. אחרת, לא נראה לי שהיית מקבלת חוות דעת כה טובות מאימהות אחרות. ומאד ייתכן שעל הפרמטרים הנוספים הללו לא האימהות האחרות ולא את יודעות "לשים את האצבע". אבל בדרך קסם כלשהי - זה פשוט קורה.
    לא הייתי מתאכזבת או נבהלת או מצטערת על הצעד הזה. הייתי כן משדרת בטחון בהחלטה, ומתבוננת בימים הראשונים מה בדיוק קורה שם.
    הביני - "טעויות פטאליות" הן מעטות בחיינו, וברוב רובם של המקרים, אינן כוללות השמת ילד במוסד חינוכי כזה או אחר, למשך תקופה מוגבלת בזמן - גם אם בסופו של דבר הוא יהיה בגן הזה שנה, וגם אם זה יהיה נורא באמת, יותר נורא ממה שאני ואת מתארות לעצמנו - הרי שעדיין מדובר על מצב שהוא בהחלט הפיך ובר תיקון...

    בהצלחה, חיזקי בהחלטתך, ומאחלת לכם שנת לימודים מהנה!

    שרון שמש
    M.Sc
    פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T
  • תודה שרוני שלכן באהבה, מורן......

    המייל שלי לכל המעוניינות : [email protected]

מותר ואסור לאכול בהריון והנקה