שלום! יצא קצת ארוך... - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש

  • הי שרון,

    איזה כיף שפתחת את הפורום הזה- אני זוכרת אותך מלפני כמה שנים מפורום הריון ולידה.. (את בטח לא זוכרת אותי..וזה לא משנה)

    ואם כבר, אז יש לי שני עניינים שהייתי שמחה לשמוע את דעתך עליהם:
    1. ביום חמישי הקרוב אנחנו עוברים דירה- מהעיר לכפר.. כל חיינו בערך עומדים להשתנות: אף פעם אף אחד מאיתנו לא גר בכפר.. הבת שלנו בת 3.5 בערך, ילדה מהממת, שמחה, בוגרת, חכמה ו... מאוד רגישה... עברנו איתה דירה בשנה שעברה- מעבר שלא דרש הסתגלות מחודשת לכלום כמעט (אותה עיר, סביבה, גן ילדים, חברים- הכל נשאר אותו הדבר..) ובכז המעבר היה מאוד משברי בשבילה.. לקח זמן אבל צלחנו את זה- ואני היום מרגישה עליה כאילו היא יודעת להשתמש בכלים שעומדים לרשותה,כדי להתגבר על קשיים אפילו לא קשורים (פעם שמעתי שיחה בינה לבין חבר שלה מהגן שלא רצה את הנעליים החדשות שלו והתעקש לנעול את הנעליים הישנות שקצת קטנות עליו- ואז היא אומרת לו(המתוקה שלי)
    אתה יודע, גם אני לא רציתי לעבור לבית חדש ואהבתי את הישן אבל בסוף התרגלתי..
    בקיצור.. השאלה שלי היא עם יש לך טיפים מסויימים לשמר לה את הידע והכוחות לעבור גם את זה בשלום, ושלא אהרוס לה את מה שכבר קיים (ולו רק בשל העובדה שפה גם לנו ההורים מחכה תקופת הסתגלות, אז להעלות לי דברים למודעות כמו עשה ואל תעשה..) גם הקונסטלציה בבית עומדת להשתנות כי בן זוגי יתחיל לעבוד מהבית.. עד כה, היא יודעת שעוברים, היא ראתה את הבית, בחרה את החדר שלה, יודעת על האריזות ומוכנה להיות שותפה להן (היום מתחילים..) יצא ארוך.. סליחה ותודה..

    2. משום שהיא כל כך חכמה ורגישה- לפעמים מידי- היא מאוד מודעת ליכולות שלה- וגם למה שלא יכולה לעשות- ולפעמים נמנעת מדברים שהיא אוהבת מאוד- וזה חבל לי- כרגע על הפרק- ציור- היא מסרבת לצייר כי היא מתוסכלת שלא יוצא לה כמו שהיא רוצה שייצא- היא כל הזמן אומרת שהיא לא יודעת- כשכל בני גילה מקשקשים ואומרים שהם כותבים- היא אומרת אני לא יודעת לכתוב...היא יודעת לצייר הרבה דברים אבל משום שלא יוצא לה מושלם היא לא מוכנה בכלל.. וכל הזמן היא מבקשת ממני שאצייר בשבילה..בזמן האחרון הפסקתי לעשות את זה כדי להחזיר את הזרקור לכיוונה ומה שיצא שהיא נמנעת לחלוטין..ניסיתי לקשקש לידה, ניסיתי לצייר ולמחוק כדי להראות שהתוצר הסופי לא חשוב אלא להנות מהדרך- אבל זה לא ככ עוזר..אולי יש לך טיפים כי היא מאוד חושנית ויצירתית וחבל לי...
5 תגובות
עמוד 1
  • היי מותק ,
    ברוכה הבאה!! בטח לא נקראת אז "החוזרת", לא?...
    אז תגידי איך נקראת (אם זה לא חשוב, אז לא חשוב... ) ואגיד לך אם אני זוכרת... בדר"כ הזכרון שלי לא רע...

    וואי... אני מתה מהתשובה של הילדה לחבר! איזו חוכמה ובגרות!!! זה באמת משהו יוצא מן הכלל...!!!
    1. כל מעבר דירה הוא חוויה מורכבת עבור ילד. ילדים מפתחים קשר לחדר, לדירה, ליציבות שמקנה המקום הקבוע שבו הם מכירים כל פינה ויודעים לבד להגיע לשירותים, או למתג החשמל על מנת להדליק את האור בחושך. הדירה היא לא רק דירה. היא קן שמעניק בטחון, שייכות והגנה. הפרידה מהדירה הישנה נתפסת כמפחידה.
    אני ממליצה כדבר ראשון בחשיבותו - לגלות אמפתיה לרגשות שמתעוררים. ניתן לומר: "אני מבינה שקשה לך להיפרד. כולנו קשורים לדירה הזאת ולסביבה הזאת, ויש לנו הרבה חוויות נהדרות מהמקום הזה. אף פעם לא נשכח אותן... את הריהוט נעביר איתנו לבית החדש." (בהדגשת ה"כולנו" את מקילה עליה את הרגשת הבדידות בתחושותיה...). עוד ניתן להקל על ידי הבטחה לשמור על קשר עם חברים ושכנים - "נוכל לבקר אותם, לדבר איתם בטלפון, נזמין אותם ליום ההולדת שלך", ניתן גם להבטיח להזמין אותם לקפוץ לבקר את הילדה בגן החדש, לראות את הילדים החדשים, והגננת...
    דבר נוסף, עודדי את הילדה לספר לחבריה וחברותיה שהיא עוברת דירה, ניתן ליזום מסיבת פרידה שבמהלכה יחליפו תמונות, מספרי טלפון וכתובות.
    הוסיפו לבקר בבית החדש, בסביבתו, ערכו היכרות עם הילדים בשכונה החדשה (אם אפשר) - כל אלו יציירו את המעבר כמאיים פחות. מעבר למקום לא מוכר כלל, יהיה מפחיד יותר מאשר מעבר למקום בו מכירים ילד אחד או שניים, את מגרש המשחקים, את גן השעשועים ואת הסביבה הקרובה. כמו"כ - ילדים נרגעים כשמראים להם היכן יהיה הגן שלהם, כשמבקרים שם ולומדים את הדרך לשם.

    מקווה שסייעתי.
    על השאלה השניה (החשובה!) אענה קצת יותר מאוחר.
    להת' בינתיים!

    שרון שמש
    M.Sc
    פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T
  • אכן סייעת, וחיזקת וחידדת... תודה רבה

    הייתי בפורום בשם מורנש..
  • היי שוב מורנש!
    בטח שזוכרת אותך! (אמרתי שהזכרון שלי לא רע... וואו!!! נעלמת לממש ממש הרבה זמן, לא?)
    אני מתייחסת לשאלה השניה:
    אתייחס למקרה של הציורים, בעיקר מכיוון שזהו תחום המוכר לי (אני תרפיסטית באמנות במקצועי המקורי) אך גם מכיוון שאני מקווה שבעזרת מה שאכתוב לך לגבי הציורים, תוכלי לקחת גם לכיוונים אחרים.
    את כותבת שהיא ילדה מאד מודעת , חכמה ורגישה. נובעת מכך ביקורת עצמית שכרגע מונעת ממנה לעסוק בתחום מסוים, משום ה"פרפקציוניזם" הזה והתסכול שהיא חווה בעקבותיו.
    אני ממליצה להתחיל בקטן. ממש בקטן. ולהתייחס לכל יצירה, גם כשהיא בכלל לא התכוונה (היצירה) להיות יצירה...
    אתן לך דוגמא להתייחסות עניינית, תיאורית (התייחסות תיאורית שונה מציור לציור, כל ציור מקבל התייחסות ע"פ תוכנו): "אני רואה שציירת שני קוים מקבילים", או: "אני רואה שציירת משהו מעניין... צורה גדולה, ובתוכה צורה קטנה יותר". כשאנו משבחים ציור בצורה עניינית, יש בכך חיזוק לבטחון העצמי משום שהביקורת (ההתייחסות שלנו) עונה על דבר מדויק וספציפי שהוא תוצר של הילד. אין זה דומה לאמירה: "אוי, איזה ציור יפה!" שהיא אמירה שיכולה להתפרש כחסרת אמינות, חסרת היזון חוזר משמעותי, ואף יכולה לעורר את חשד הילד שהוריו לא ממש התבוננו בציור...

    דברים נוספים:
    ניתן לומר: "אני רואה שאת לא מרוצה ממה שציירת" - שיקוף להרגשתה, תרגום החוויה למילים, מסר אמפטי (אם כי אינו מציע פתרון...).
    "אני רואה שאת כועסת. אולי עוד דברים הכעיסו אותך היום חוץ מהציור שלא הצליח?" - מסר שמהווה הזמנה למודעות רבה: האם היא כועסת או מאוכזבת מדברים אחרים?
    "אולי אפשר לתקן את מה שלא אהבת בציור, אחרי שהשקעת בו כל כך הרבה?" - פה מתחבאת ההנחה שניתן לתקן תקלות בלי להרוס הכל.
    "גם אני כילדה הייתי כועסת כשמשהו לא הלך כמו שהתכוונתי" - אמפתיה ויכולת לראות את הדברים מזוית הראייה שלה.
    "אבל אחר כך למדתי להיות סובלנית לדברים גם כשהם לא מושלמים" - מסר חינוכי משהו... אבל בצורה מעודנת, ללא הטפת מוסר, אלא התחלקות בניסיון החיים שאת כהורה מציעה.
    "אנחנו חושבות דברים שונים על הציור" - את חושבת שהוא לא יפה. אבל לדעתי הוא מעניין, והייתי רוצה לשמור אותו לעצמי. מסר המראה את הפער שבין דעתך לדעתה, אבל יכול לחזק את הבטחון העצמי שהציור לא מאכזב. לא מומלץ להשתמש במסר הזה בכל פעם, משום שבשימוש חוזר הוא עלול לאבד מאמינותו בעיניה...

    מקווה שמשהו מזה יסייע...

    ושכחתי לכתוב קודם: מזל טוב ובשעה טובה על מעבר הדירה מהעיר לכפר, שיהיה קל ומהיר, והתאקלמות נהדרת במקום החדש. המון הצלחה!!!!!
    שרון שמש
    M.Sc
    פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T

  • תודה רבה, וואו..אני באמת תמיד השתדלתי להתייחס לציורים שלה באופן ענייני, אבל הרגשתי שחסר משהו..כל ההתייחסות לתסכול שלה- לא ידעתי איך להגיב לזה בכלל.. אז שוב המון תודה..

    אנחנו עוד נפגש כאן- חזרתי לפורום ובגדול- אבל עכשיו למנסים

  • היי מותק,
    אשמח "להיפגש" שוב כאן.
    למה חזרת ל"מנסים"? התגלתה סיבה שבגללה יש קושי להכנס להריון?...
    בכל מקרה, המון בהצלחה, במהרה ובקלות!

    שרון שמש
    M.Sc
    פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה