התייעצות בקשר לגנים - הריון ולידה

היי לך , נראה שממש עניין אותך משהו שעדיין נמצא בעיצוב הישן שלנו, אז מה דעתך, אומנם אהבנו אותו והוא שירת אותנו נאמנה הרבה שנים אבל השתדרגנו ואנחנו גם ממש מאוהבות בעיצוב החדש של האתר.
מקוות שתהני מהפוסט , זה אותו המוצר רק באריזתו הישנה.
אל תשכחי לבקר גם באתר החדש שלנו כדי להנות מהכלים הרבים שלנו, תוכלי להירשם שם לעדכון שבועי על התפתחות הפיצי שבבטן, לשמוע על הכנסים החודשיים שלנו (שווה ביותר, יש שם גם הגרלות מטורפות), להירשם לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו כדי לפגוש חברות למסע או להתייעץ בלייב עם אנשי מקצוע ועוד הרבה הרבה דברים שצריך במסע המטורף הזה של הריון והורות..
הפורומים הישנים סגורים, על מנת לכתוב פוסטים צריך לעבור לפורום החדש
  • ושוב שרוני, אני צריכה את עצתך הנבונה..
    אני בדילמה לא קטנה.
    בספטמבר האחרון חיפשתי גן לרשום את אורי ( שנתיים ושמונה חודשים ) אחרי שהיה כמעט שנתיים איתי ועם אמא שלי לסירוגין בבית.
    מאוד התלבטתי בין שני גנים. האחד - הגן של המתנס - משהו כמו 25 ילדים מקום ענק ( פיזית ), לא חמים במיוחד, אבל התרשמתי שם מקטנטנים בגיל של אורי אז שהיו כל כך עצמאיים, אכלו לבד, פינו מהשולחן ונראה מאוד דומה לגן עירייה רק לגיל קטן, מה גם שרוב הילדים היו בני גילו של אורי ויותר - לא היו קטנים יותר. והשני - גן פרטי- משהו כמו 10 ילדים בקבוצה שלו, כשהוא ועוד בערך ארבעה ילדים היו בין הגדולים והשאר קטנים ממנו אפילו בחצי שנה. מקום יותר אינטימי, הרבה חיבוקים ונשיקות.
    מאוד התלבטתי האם לרשום אותו למקום שיפתח את העצמאות או עדיף למקום יותר אינטימי וחם. התייעצתי עם אנשים וכמעט כולם אמרו שמכיוון שאורי הוא ילד שאוהב את החום והוא מאוד מפונק כדאי להכניס אותו לגן הפרטי לאחר ששהה בחממה מגוננת ולא לזרוק אותו למים העמוקים.
    ואכן רשמתי אותו לגן הפרטי - הוא מקבל שם המון חום ( יש מטפלות שממש מאוהבות בו שם). הוא מאוד דומיננטי בגן. אם הוא לא בא ישר מרגישים בחסרונו. אבל הבעיה שההתפתחות שלו לא כפי שציפיתי. אומנם הוא ילד אחר ממה שהיה ששלחתי אותו לגן, אבל לעומת ילדים אחרים בני גילו הוא יותר תינוקי. אולי אני טועה ( בגלל זה אני פונה אלייך ) אבל אני משייכת את זה אולי לזה שהוא שוהה עם ילדים שקטנים ממנו והוא לא לומד מ"הגדולים". או שפשוט הוא התינוקי שלי ויישאר כך תמיד...
    עכשיו הדילמה הרצינית. שנה הבאה, האם להשאיר אותו באותו גן מוכר ( הוא יעלה עם הקבוצה שלו לקבוצה של הבוגרים יותר ואולי יצטרפו עוד ילדים מבחוץ- אבל בבסיס אלו אותם ילדים ששהו איתו בקבוצה הצעירה - שחלקם קטנים ממנו בחצי שנה פלוס מינוס) , ואני חייבת לציין שאכן מקבלים שם תכנים וחוגים, זה לא פעוטון...או להעביר אותו לגן של המתנס שנראה גן עירייה לכל דבר, הוא יהייה שם עם ילדים בני גילו ופלוס, הילדים שם עצמאיים בצורה מדהימה, אבל זה יהייה ממש לזרוק אותו למים עמוקים ולתת לו ללמוד לשחות תוך כדי...לפרוטוקול : אורי לא מדבר טוב ( בעיות של מים באוזניים ) אני מבינה אותו ואנו מתנהלים נפלא בבית, אבל הוא לא מדבר ברמה שאפשר לנהל איתו איזושהי שיחה, יותר בקטע של שאלות ותשובות .. אבל הוא גמול ב"ה.
    ונועם הפיצית שלי ( שנה ו4 חודשים - בספטמבר היא תהייה שנה ו7 חודשים ) היא הרבה יותר מפותחת מאורי שהיה בגילה ( ילדה שניה), היא לומדת דברים בשניות שתהייה בריאה, אוהבת חברה, כבר מפטפטת, מחזירה מכות, עומדת על שלה וכו... האם היא זקוקה לחממה הזו ( הגן שאורי נמצא בו היום ) שם היא גם תהייה בין הגדולים בקבוצה ( הקטנים בני שנה וארבע בערך.. ) או שאותה כדאי כבר לשלוח לגן פחות מגונן ( הגן של המתנס ) שמפתח את העצמאות על חשבון חום ?
    אני גם רוצה לציין שכל החלטה שאני יקבל, יהייה לי קשה לפצל אותם בין הגנים, אני יצטרך לרשום אותם לגן אחד בקבוצות שונות. (או לגן שאורי נמצא שם היום או לגן של המתנס )
    שרוני, סליחה שאני חופרת ככה, אבל מאוד חשוב לי לשמוע את דעתך, כמישהי שמאירה את עיניי לא פעם ומציגה את הדברים באור אחר.
2 תגובות
עמוד 1
  • אוווווו... קראתי הכל... והפירוט - לעניין!
    בעיקר מכיוון שאת מבקשת את דעתי בנושא שהוא אישי כל כך... ולכן טוב שנתת את כל הנקודות שעומדות לנגד עינייך ומטרידות אותך.
    תראי, אני חושבת שקודם כל - ההתלבטות בין לשלוח לגן ש"זורק לעצמאות" ומפתח כישורים ע"ח מתן חום, אהבה והכלה (ולהיפך, כמובן) היא התלבטות שמוכרת להרבה אימהות.
    משום מה, יש לנו האימהות (ואני כוללת את עצמי גם, כמובן... ) איזושהי נטייה (לא כ"כ מובנת, אם נודה על האמת...) לפצל ולהפריד ברגל גסה בין המושגים: "עצמאות", כישורים", "למידה", "התפתחות" לבין המושגים: "הכלה", "אהבה", "חום", "ליטופים", "חיבוקים" ו"נשיקות".
    והאמת?...
    לא ממש מובן מדוע...
    אני יכולה לומר לך, בבטחון מלא (מתוך ידע) שהתפתחות תקינה, הקניית כישורים ולמידה של דברים ומושגים חדשים (כולל למידת עצמאות ותפקוד עצמאי) - קורים אך ורק כאשר קיימת אוירה המאפשרת את אלו!!!
    במילים אחרות:
    למידה, עצמאות, כישורי חיים וכישורים נרכשים - כרוכים בקשר בל יינתק עם חום, הכלה, חיבוקים ונשיקות והרבה ליטופים.
    אלו לא ייתכנו בלי אלו...
    ילד שגדל באוירה נוקשה, לא תומכת ולא מאפשרת - לא ילמד ולא יצא לעצמאות. ואם יצא לעצמאות, הרי שעצמאותו תהיה אומללה...
    אני מנסה לומר לך, שאיני מאמינה שקיימת הפרדה כה מוחלטת ("דיכוטומית") בין 2 ההתנהלויות בשני הגנים, עד כדי צורך להחליט "מה יותר חשוב" - פיתוח עצמאות או חום ואהבה.
    אני חוזרת על דבריי: חום מפתח עצמאות. חום מאפשר לילד להניח רגליים בטוחות על הקרקע כי אותו ילד יודע שאם הוא יפול, יאספו אותו בחום...
    מצד שני, בגן שנראה לך ש"מפתח עצמאות" - כנראה שקיים חום, שהרי הוא מרכיב הכרחי...


    אני מקווה שלא בילבלתי אותך יותר...
    שורה תחתונה:
    2 הגנים נשמעים לי, מתיאורך, אחלה. החליטי מה שהחליטי, זוהי החלטה אישית ומיוחדת לך. שבי וחשבי שוב לאן ליבך מתחבר יותר, עבור ילדייך ובטחונך בשהותם שם ביום יום ובשגרה האפורה.
    רק רציתי להראות לך שאין הפרדה כ"כ דיכוטומית וחדה בין המושגים "חום" ל"עצמאות"...
    מקווה שסייעתי...

    שרון שמש
    M.Sc
    פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T
  • תודה שרוני
    חפרתי רציני הפעם אה ??!!!
    לא רציתי לפספס שום פרט שיכול לעזור לך לעזור לי...
    אני עדיין בדילמה. מקווה שאני יקבל את ההחלטה הנכונה
מותר ואסור לאכול בהריון והנקה