אוווווו... קראתי הכל... והפירוט - לעניין!
בעיקר מכיוון שאת מבקשת את דעתי בנושא שהוא אישי כל כך... ולכן טוב שנתת את כל הנקודות שעומדות לנגד עינייך ומטרידות אותך.
תראי, אני חושבת שקודם כל - ההתלבטות בין לשלוח לגן ש"זורק לעצמאות" ומפתח כישורים ע"ח מתן חום, אהבה והכלה (ולהיפך, כמובן) היא התלבטות שמוכרת להרבה אימהות.
משום מה, יש לנו האימהות (ואני כוללת את עצמי גם, כמובן...
) איזושהי נטייה (לא כ"כ מובנת, אם נודה על האמת...) לפצל ולהפריד ברגל גסה בין המושגים: "עצמאות", כישורים", "למידה", "התפתחות" לבין המושגים: "הכלה", "אהבה", "חום", "ליטופים", "חיבוקים" ו"נשיקות".
והאמת?...
לא ממש מובן מדוע...
אני יכולה לומר לך, בבטחון מלא (מתוך ידע) שהתפתחות תקינה, הקניית כישורים ולמידה של דברים ומושגים חדשים (
כולל למידת עצמאות ותפקוד עצמאי) - קורים אך ורק כאשר
קיימת אוירה המאפשרת את אלו!!!במילים אחרות:
למידה, עצמאות, כישורי חיים וכישורים נרכשים - כרוכים בקשר בל יינתק עם חום, הכלה, חיבוקים ונשיקות והרבה ליטופים.
אלו לא ייתכנו בלי אלו...
ילד שגדל באוירה נוקשה, לא תומכת ולא מאפשרת - לא ילמד ולא יצא לעצמאות. ואם יצא לעצמאות, הרי שעצמאותו תהיה אומללה...
אני מנסה לומר לך, שאיני מאמינה שקיימת הפרדה כה מוחלטת ("דיכוטומית") בין 2 ההתנהלויות בשני הגנים, עד כדי צורך להחליט "מה יותר חשוב" - פיתוח עצמאות או חום ואהבה.
אני חוזרת על דבריי:
חום מפתח עצמאות. חום מאפשר לילד להניח רגליים בטוחות על הקרקע כי אותו ילד יודע שאם הוא יפול, יאספו אותו בחום...
מצד שני, בגן שנראה לך ש"מפתח עצמאות" - כנראה שקיים חום, שהרי הוא מרכיב הכרחי...
אני מקווה שלא בילבלתי אותך יותר...
שורה תחתונה:
2 הגנים נשמעים לי, מתיאורך, אחלה. החליטי מה שהחליטי, זוהי החלטה אישית ומיוחדת לך. שבי וחשבי שוב לאן ליבך מתחבר יותר, עבור ילדייך ובטחונך בשהותם שם ביום יום ובשגרה האפורה.
רק רציתי להראות לך שאין הפרדה כ"כ דיכוטומית וחדה בין המושגים "חום" ל"עצמאות"...
מקווה שסייעתי...
שרון שמש
M.Sc
פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T