טוטילה
חיכיתי לקרוא עידכון אחרי שבעלך חזר...
תראי, ברור שיש פה בעייתיות מסוימת, בגלל ששניכם נותנים לילד מסרים סותרים...
הבן התרגל שמכינים לו בקבוק בצורה מסוימת. הוא גם התרגל שלא מתעקשים איתו על תחתונים במקום טיטול בבוקר (אני מתייחסת לשתי הדוגמאות שכתבת).
ופתאום, את מחליטה אחרת...
א. בעלך יודע שקיבלת החלטות ששונות ממה שקיים עד עכשיו?
ב. איך הוא מקבל את זה?
אני חושבת שהדבר הראשון אותו צריך לעשות על מנת לקבל שיתוף פעולה, זה לשתף. סיפרת לבעלך על הסיבות להחלטות שלך?
ברור לי ש-לך יש סיבות (הרי דנו בהן בהודעות הקודמות שלך...) לשינוי שאת מנסה להקנות.
האם ידוע לך אם לבעלך יש גם סיבות לאופן התנהלותו מול בנכם?
הוא בוודאי מתנהל מולו כפי שמתנהל, בגלל שיש לו סיבות כלשהן.
השלב הראשון, לדעתי, הוא לשתף אחד את השני בסיבות - הוא בסיבות להתנהלות המסוימת מול הבן, ואת בסיבותייך לשינוי שאת מנסה להקנות.
את מתארת אותו כ"וותרן", ואת עצמך כמנסה לשים גבולות מסוימים - אם זה בהכנת הבקבוק, בחינוך לניקיון, ובוודאי קיימים עוד תחומים אותם לא העלית כאן.
באופן כללי, כאשר בן זוג אחד הוא "וותרן" ופחות מקפיד על גבולות, ובן הזוג השני הוא יותר "קפדן" ומתנהל עם הילדים בתוך גבולות מוגדרים, הילדים מבינים זאת היטב, ו'יודעים' ממי מההורים "ייצא להם יותר" נכון לזמן ולסיטואציה הנדונה.
כך בנך יוכל לבחור מתי "יתאים" לו יותר "להתפנק" עם אבא עם הכנת הבקבוק שלו, ומתי "ישתלם" לו יותר ללכת לפי הגבולות הברורים שאת מקנה.
קיים רק תנאי אחד לתמונת מצב אופטימלית זו:
מודעות.שניכם, את ובעלך, צריכים להיות מודעים לדרך פעולתכם והתנהלותכם מול הילדים.
וכאן אני חוזרת לתחילת דבריי: דברו. בררו את הסיבות אחד של השני. הבינו שהוא פועל בדרך מסוימת, ואת פועלת בדרך קצת אחרת. וזה בסדר. כך גם תתרחש למידה אצל הילדים לשתי דרכים להכנת בקבוק
אולי לשתי דרכים להתלבשות בבוקר
בדיבור, תוכלו גם להחליט מהם הקוים האדומים שעליהם אתם לא מוותרים, וכך להציב מול הילדים חזית אחידה ומאוחדת, שלא תבלבל אותם.
בעניין הגמילה מטיטול למשל, חזית אחידה היא חשובה.
מקווה שסייעתי
שרון שמש
M.Sc
פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T