נהדר
. נפלא
.
אם את יכולה, תדפיסי את מה שכתבת (אם את לא יכולה להדפיס, תעתיקי בכתב יד) ותני לזה כותרת: "תכנית פעולה לנסיעה לצפון עם 2 הילדים".
החזיקי את הדף עם תכנית הפעולה במקום נגיש לעינייך, עד מחר.
מחר, כשאתם נכנסים לאוטו, שימי את הדף לידך, שוב, במקום נגיש.
מציעה לך לארגן את הדברים, ממש כתכנית פעולה אופרטיבית. למשל:
1. לארוז. לשים באוטו את מה שאפשר, עוד היום.
2. להעיר את הילדים מחר מוקדם. לחפש אותם לפורים.
3. אחרי ששמה בגן את יותם, חוזרת עם ניצן. מסיימת להתכונן.
4. לקצר את שינת הבוקר של ניצן לחצי שעה.
5. ב - 11:00 הולכת לקחת את יותם מהגן. מחנה בחוץ. נותנת לניצן בקבוק.
6. נותנת ליותם סנדוויץ' עם חביתה (במבה ב"היכון"), מחכה שיסיים לאכול.
7. יוצאת לדרך.
..................................................................................
וכך הלאה. כמובן שאותו פירוט (כולל בדיוק היכן תעצרי להחלפת חיתול, מיקום מדויק באוטו של כל הצעצועים ליותם, וכו'.) למשך הזמן המתוכנן לנסיעה.
הדסקה, תכנית פעולה שכזו עושה 2 דברים:
1. מחזירה לך את תחושת השליטה.
2. מראה לך בבירור כיצד ה"הר הגדול" והבלתי נגיש שדיברת עליו מקודם, בעצם מורכב מהרבה משימות קטנות, נגישות, מציאותיות, ברות ביצוע בהחלט.
אם את רוצה, את יכולה להחזיק עט בסמוך לדף, וכל סעיף שתעברי אותו (כל סעיף הוא בעצם "משימה" בדרך לפירוק ה"הר הגדול") - סמני "וי". ככל שיתרבו ה"וי" שתסמני, תדעי שאת מתקרבת לכיבוש ההר...
בהצלחה!
אשמח לשמוע כיצד זה עבר... ושיהיה שבוע נפלא בחיק ההורים!
שרון שמש
M.Sc
פסיכוטרפיסטית התנהגותית קוגנטיבית C.B.T